Vilkår og Betingelser Norge
Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett
Innledning:
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.
I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.
1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
2. Partene
Selger Firmanavn: WeTwo AS
Kontaktadresse: Nøsterudveien 43A 3060 Svelvik
Organisasjonsnummer: 933335488
3. Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift. (1)
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.
Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
6. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort (2) eller debetkort (3) ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. (4)
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. (5)
Tilbyr selgeren etterfakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til minimum 14 dager fra kjøperen mottar forsendelsen.
Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette.
Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav. (6)
7. Levering m.v.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
9. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser (7). Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.
10. Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.
Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).(8)
Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.(9) Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.(10)
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år. (11)
15. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.
16. Personopplysninger (12)
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.
17. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
18. Kildeliste
1. Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16.
2. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.
3. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.
4. Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontraktsutvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11.
5. Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m.
6. Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2.
7. Lov av 21. desember 2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
8. Lov av 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling.
9. Lov av 13. mai 1988 nr. 26 om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
10. Gebyr kan ikke avkreves personer under 18 år da disse ikke kan stifte gjeld jf. vgml. § 2.
11. Se lov av 14. april 2000 nr. 31 om behandling av personopplysninger.
Personvernerklæring Norge
Sist oppdatert: : 1 Des 2025
1. Innledning
Denne personvernerklæringen beskriver hvordan Stellar Norge (“vi”, “oss”, “vår”) behandler personopplysninger når du besøker Stellarhair.no, handler hos oss, kontakter oss eller bruker våre tjenester.
Vi er opptatt av å behandle dine personopplysninger på en trygg, lovlig og transparent måte. Behandlingen skjer i samsvar med personvernforordningen (GDPR) og personopplysningsloven.
1.1 Behandlingsansvarlig
Stellar Norge
Org.nr.: 933335488
Adresse: Hegsbroveien 60 3403 Lier
E-post for personvern: post@stellarhair.no
Stellar Norge er behandlingsansvarlig for all behandling av personopplysninger knyttet til Stellarhair.no og våre tjenester i Norge.
2. Hvilke personopplysninger vi behandler
Vi behandler kun personopplysninger som er nødvendige for å levere våre tjenester. Typiske kategorier:
2.1 Opplysninger du gir oss
- Navn
- Adresse og leveringsadresse
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Betalingsinformasjon (behandles av våre betalingsleverandører)
- Ordre- og kjøpshistorikk
- Kundekontoinformasjon (hvis du oppretter konto)
- Henvendelser til kundeservice
- Reservasjoner, kursdeltakelse eller registreringer hos oss
2.2 Opplysninger vi samler automatisk
- IP-adresse
- Enhetsinformasjon (mobil/PC, nettleser m.m.)
- Informasjonskapsler (cookies)
- Trafikkdata på nettstedet (statistikk)
- Loggdata
2.3 Opplysninger fra tredjeparter
- Betalingspartnere (betaling gjennom Klarna/Vipps/Stripe m.fl.)
- Logistikkpartnere (Posten/Bring etc.)
- Tekniske driftsleverandører
3. Formål med behandlingen og behandlingsgrunnlag
Vi behandler personopplysninger for følgende formål:
3.1 For å oppfylle en avtale med deg
(GDPR art. 6(1)(b))
- Opprettelse og administrasjon av kundekonto
- Behandling av bestillinger og betalinger
- Levering av varer
- Håndtering av retur, reklamasjon og garanti
3.2 For å etterleve lovpålagte krav
(GDPR art. 6(1)(c))
- Regnskapsføring etter bokføringsloven
- Forbrukerrettigheter (reklamasjon, angrerett osv.)
- Sikkerhets- og dokumentasjonskrav
3.3 For å sikre og forbedre våre tjenester
(Berettiget interesse – GDPR art. 6(1)(f))
- Drift og vedlikehold av nettsiden
- Forebygging av svindel og misbruk
- Analyse og statistikk
- Forbedring av produkter og tjenester
3.4 For markedsføring basert på samtykke
(GDPR art. 6(1)(a))
- Utsendelse av nyhetsbrev
- E-postmarkedsføring
- Markedsføring gjennom cookies (hvis valgt i samtykkebanneret)
Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke.
4. Informasjonskapsler (cookies)
Vi bruker cookies for å:
- Gjøre nettsiden funksjonell (nødvendige cookies – krever ikke samtykke)
- Forbedre brukeropplevelsen (funksjonelle cookies)
- Analysere trafikk (statistikkcookies)
- Gi tilpasset markedsføring (markedsføringscookies)
Cookies som ikke er strengt nødvendige, brukes kun hvis du gir samtykke via vårt cookie-banner.
Du kan når som helst endre eller trekke tilbake samtykke i cookie-innstillingene på nettsiden.
5. Deling av personopplysninger
Vi deler kun personopplysninger når det er nødvendig og i tråd med GDPR.
5.1 Tredjeparter som kan motta personopplysninger
- Betalingsleverandører (Vipps, Klarna, Stripe m.fl.)
- IT- og skytjenesteleverandører
- Fraktselskaper (Posten, Bring m.fl.)
- Kundesystemer (CRM, nettsideleverandør etc.)
- Regnskapsfører
- Stellar Group Co (Australia)
kun når det er nødvendig for drift, support eller produktgaranti
5.2 Databehandleravtaler
Alle tredjepartsleverandører som behandler data på våre vegne har inngått databehandleravtaler som sikrer at personopplysninger behandles trygt og i samsvar med GDPR.
6. Overføring av personopplysninger til land utenfor EØS
For enkelte tekniske tjenester kan personopplysninger overføres til land utenfor EØS, inkludert Australia. Slike overføringer skjer kun når det foreligger gyldig overføringsgrunnlag etter GDPR, for eksempel:
- Standard Contractual Clauses (SCC)
- Andre godkjente sikkerhetsmekanismer
Du kan kontakte oss hvis du ønsker innsyn i hvilke overføringsmekanismer som benyttes.
7. Lagringstid
Vi lagrer personopplysninger kun så lenge det er nødvendig for formålet.
Typiske lagringstider:
- Kjøps- og ordreinformasjon: 5 år (bokføringsloven)
- Kundekonto: så lenge kontoen er aktiv
- Kundehenvendelser: 3 år
- Markedsføringssamtykke: frem til du trekker det tilbake
- Cookies: i henhold til cookie-politikken
Når personopplysninger ikke lenger er nødvendige, slettes eller anonymiseres de.
8. Dine rettigheter
Som registrert har du en rekke rettigheter etter GDPR:
- Rett til innsyn
- Rett til retting
- Rett til sletting
- Rett til begrensning av behandling
- Rett til dataportabilitet
- Rett til å protestere mot behandling
- Rett til å protestere mot direkte markedsføring
- Rett til å trekke tilbake samtykke
- Rett til å klage til Datatilsynet
For å bruke dine rettigheter – kontakt oss på:
privacy@stellarhair.no
9. Sikkerhet
Vi benytter tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger, inkludert:
- Kryptering
- Tilgangskontroll
- Sikrede servere
- Løpende risikovurderinger
- Tofaktorautentisering der mulig
Ved et eventuelt brudd på personopplysningssikkerheten følger vi varslingsreglene i GDPR art. 33–34.
10. Klager
10.1 Klage til oss
Hvis du mener dine personopplysninger er behandlet i strid med regelverket, kan du kontakte oss:
Stellar Norge
E-post: post@stellarhair.no
10.2 Klage til Datatilsynet
Hvis du ikke er tilfreds med vår håndtering av din klage, kan du klage til:
Datatilsynet
www.datatilsynet.no
Postboks 458 Sentrum
0105 Oslo
11. Endringer i denne erklæringen
Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen ved behov. Den siste versjonen vil alltid være tilgjengelig på Stellarhair.no. Større endringer vil varsles tydelig.
Kjøpsvilkår / Vilkår for Bruk Norge
Sist oppdatert: 1 Des 2025
Disse kjøpsvilkårene gjelder for alle kjøp av varer og tjenester fra Stellarhair.no, levert av Stellar Norge (org.nr. 933335488, heretter omtalt som "vi" eller "oss".)
Ved å bestille fra vår nettbutikk aksepterer du disse vilkårene.
1. Parter
Selger:
Stellar Norge
Adresse: Hegsbroveien 60 3403 Lier
Org.nr: 933335488
E-post: kundeservice@stellarhair.no
Kjøper:
Personen som gjennomfører kjøpet i nettbutikken.
2. Priser
Alle priser på nettsiden vises i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva.).
Fraktkostnader vises før betaling.
Vi tar forbehold om:
- skrivefeil
- prisendringer
- utsolgte varer
- tekniske feil
Hvis det forekommer åpenbare feil i pris, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.
3. Bestilling og avtale
En avtale er bindende for begge parter når:
- du har sendt bestillingen, og
- vi har sendt ordrebekreftelse
Ordrebekreftelse sendes til e-posten du oppga.
4. Betaling
Du kan betale med:
- Vipps
- Kortbetaling
- Klarna (faktura/delbetaling, hvis aktivert)
Betaling håndteres av tredjeparts betalingsleverandører. Ingen betalingsinformasjon lagres hos oss.
5. Levering
Vi sender varer med Posten/Bring eller annen egnet transportør.
Normal leveringstid: 1–5 virkedager.
Vi leverer kun innen Norge.
Forsinkelser kan forekomme ved høytider, utsolgte varer eller uforutsette hendelser.
6. Angrerett
For privatkunder gjelder 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.
Du har ikke angrerett på:
- Åpnede hygieneprodukter (f.eks. hårprodukter, varmeverktøy, stylingprodukter, hvis hygieneforsegling er brutt)
- Produkter som ikke kan videreselges av helsemessige/hygieniske årsaker
- Digitalt innhold som er levert og tatt i bruk
Angreretten gjelder kun når produktet er:
- ubrukt
- i originalforpakning
- med alle forseglinger intakte
Ønsker du å benytte angrerett: kontakt oss på kundeservice@stellarhair.no for returadresse og skjema.
7. Retur
Kunden betaler returfrakt ved bruk av angrerett.
Ved feil levert vare eller reklamasjon dekker vi returfrakt.
8. Reklamasjon og garanti
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du:
- 2 års reklamasjonsrett for produkter som er ment å vare under 2 år
- 5 års reklamasjonsrett for produkter ment å vare lenger
Reklamasjon gjelder ved:
- produksjonsfeil
- materialfeil
- funksjonsfeil
Det gjelder ikke ved:
- kosmetisk slitasje
- skader ved feil bruk
- manglende vedlikehold
- uhell
Mange Stellar-produkter har tilleggsgaranti fra produsenten (Australia). Vi håndterer dette for deg.
9. Transportskader
Skader som oppdages ved mottak må meldes til oss innen 48 timer med bilder.
10. Bruk av produkter
Alle produkter skal brukes i henhold til:
- bruksanvisning
- sikkerhetsinstruksjon
- anbefalinger fra produsent
Feil bruk kan føre til bortfall av garanti.
11. Personvern
Behandling av personopplysninger reguleres av vår Personvernerklæring.
12. Force Majeure
Vi er ikke ansvarlig for hendelser utenfor vår kontroll, inkludert:
- naturhendelser
- streik
- transportstreik
- pandemi
- brann
- myndighetstiltak
13. Endringer i vilkårene
Vi kan oppdatere vilkårene ved behov. Oppdaterte vilkår publiseres på nettsiden.
14. Konfliktløsning
Tvister forsøkes løst i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan forbruker kontakte:
Forbrukerrådet: www.forbrukerradet.no
Tvister kan avgjøres i norsk domstol.
Cookie Policy Norge
Sist oppdatert: 1 Des 2025
Denne cookie-erklæringen forklarer hvordan Stellarhair.no (drevet av Stellar Norge) bruker informasjonskapsler (cookies) og lignende teknologier.
Når du besøker nettstedet første gang, ber vi om ditt samtykke for alle informasjonskapsler som ikke er strengt nødvendige.
1. Hva er cookies?
Cookies er små tekstfiler som lagres på enheten din (PC, mobil osv.) når du besøker et nettsted. De brukes for å:
- huske innstillinger
- forbedre funksjonalitet
- analysere bruk av nettsiden
- tilby relevant markedsføring
2. Hvilke typer cookies vi bruker
På Stellarhair.no bruker vi følgende kategorier:
2.1 Nødvendige cookies
(Krever ikke samtykke)
Disse er essensielle for at nettsiden skal fungere, f.eks.:
- innlogging
- handlekurv
- sikkerhetsfunksjoner
- betalingsprosess
2.2 Funksjonelle cookies
Brukes for å forbedre funksjonalitet som språkvalg, preferanser og brukeropplevelse.
2.3 Statistikk- og analyse-cookies
Brukes til å forstå hvordan siden brukes så vi kan forbedre innhold og utførelse. Typisk via:
- Google Analytics (IP-adresse anonymiseres før lagring)
- Intern statistikk
Disse krever samtykke.
2.4 Markedsføringscookies
Brukes til:
- å vise relevant annonsering
- retargeting
- sporing på tvers av nettsteder
Kan inkludere:
- Meta (Facebook/Instagram)
- TikTok Pixel
- Google Ads
Disse krever samtykke.
3. Endre eller trekke tilbake samtykke
Du kan når som helst:
Endre cookie-innstillinger i vårt cookie-banner
Slette cookies i nettleseren din
Nødvendige cookies kan ikke deaktiveres.
4. Hvor lenge lagres cookies?
Sesjonscookies:slettes når du lukker nettleseren
Vedvarende cookies: lagres i en periode (14 dager – 12 måneder)
Varighet vises i cookie-banneret.
5. Tredjepartscookies
Flere av informasjonskapslene settes av tredjepartsleverandører. Disse kan inkludere:
- Meta (Facebook / Instagram)
- TikTok
- Klarna / Vipps (ved betaling)
- Analyse- og hostingtjenester
Vi har databehandleravtaler der loven krever det.
6. Kontakt oss
Har du spørsmål om cookies?
E-post: privacy@stellarhair.no
Nettside: www.stellarhair.no