Nettsidevilkår & Betingelser
Vilkår og betingelser for salg
Garantibetingelser
Bytte inn oppgraderingsprogram
Gavekort- og butikkredittpolicy
Klagehåndteringspolicy
Moderne slaveripolitikk
Returpolicy
Personvernerklæring
Nettstedets vilkår & betingelser
Velkommen til nettstedet til STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 (driver virksomhet som ‘STELLAR HAIR ANZ’) og dets relaterte selskaper som driver virksomhet som STELLAR HAIR ANZ.
Dette dokumentet beskriver vilkårene og betingelsene for din bruk av dette nettstedet, og ved å bruke dette nettstedet anses du for å ha akseptert disse vilkårene og betingelsene.
Bruk av nettsted
Ved å få tilgang til og bruke dette nettstedet, inkludert ved å foreta et kjøp eller laste opp eller laste ned innhold, samtykker du i å være bundet av disse vilkårene og betingelsene for nettstedet, som kan bli endret av oss fra tid til annen.
Hvis du bryter disse vilkårene og betingelsene, kan vi, uten begrensning, avslutte din tilgang til dette nettstedet og fremme ethvert krav mot deg for eventuelle skader vi har lidt i forbindelse med ditt brudd, inkludert, men ikke begrenset til, enhver ulovlig eller uautorisert opplasting eller nedlasting av innhold eller bruk av innhold på eller via dette nettstedet.Dette er i tillegg til eventuelle andre rettsmidler vi måtte ha.
Denne avtalen må leses i sammenheng med våre retningslinjer, nemlig:
1. Vår Personvernerklæring som omhandler innsamling, lagring og utlevering av din personlige informasjon til oss; og
2. Våre Salgsbetingelser& som gjelder for alle salg via dette nettstedet;
3. Vår Returpolicy som tar for seg dine rettigheter i forbindelse med produktreturer, bytter og refusjoner; og
4. Vår Gavekort- og butikkredittpolicy som angir de tilleggsvilkårene som gjelder for gavekort, kuponger og butikkreditt som kan kjøpes og brukes via dette nettstedet; og
5. Vår Klagebehandlingspolicy som beskriver hvordan du kan klage og hvordan vi vil svare.
Tredjepartsannonser, innhold og lenker
Dette nettstedet kan inkludere tredjepartsinnhold, inkludert annonsering og lenker til tredjepartsnettsteder, produkter og tjenester, som er underlagt vilkårene og betingelsene for bruk fra den tredjeparten.
Ingenting på dette nettstedet gir deg lisens eller rett til å bruke tredjepartsinnhold. Du bør konsultere tredjepartens vilkår og betingelser i forhold til bruk av deres innhold.
Vi støtter ikke innholdet i andres annonser eller nettsteder, og vi garanterer ikke for nøyaktigheten av det. Vi påtar oss intet ansvar for handlinger eller unnlatelser fra din side i forbindelse med informasjon fra andre. Vi garanterer ikke at andres nettsteder vil være fri for virus eller skadelig programvare, eller at andre vil overholde samme personvernerklæring som oss.
Åndsverk
Opphavsretten til dette nettstedet (inkludert all tekst, data, grafikk, logoer, ikoner, lydopptak og programvare) eies eller lisensieres av oss.
Med mindre det uttrykkelig er autorisert av disse vilkårene og betingelsene eller av oss skriftlig, må du ikke, på noen måte eller form:
a) tilpasse, reprodusere, lagre, distribuere, skrive ut, vise, utføre, publisere eller lage nye verk fra noen del av dette nettstedet, inkludert informasjonen og innholdet som vises på dette nettstedet; eller
b) kommersialisere noen informasjon, innhold, inkludert produkter eller tjenester som er annonsert, eller innhentet fra dette nettstedet;
uten vår skriftlige tillatelse.
Enhver ord som er knyttet til et åndsverksymbol (for eksempel ™ eller ®) er et registrert varemerke eller på annen måte beskyttet av opphavsrett eller andre vanlige rettigheter til åndsverk.Hvis du bruker noen av våre varemerker (inkludert logoer og firmanavn) i referanse til oss eller våre produkter eller tjenester, må du inkludere en uttalelse som tilskriver det varemerket til oss. I tillegg må du ikke bruke noen av våre varemerker: a) i eller som hele eller deler av dine egne varemerker; b) i forbindelse med aktiviteter, produkter eller tjenester unntatt våre; c) på en måte som er eller kan være forvirrende, villedende eller bedragersk; eller d) på en måte som nedvurderer oss eller våre produkter eller tjenester. Online kjøp Alle kjøp som kan gjøres via eller gjennom dette nettstedet er underlagt: 1. Våre Vilkår og betingelser for salg tilgjengelig på dette nettstedet; og 2. Eventuelle tilleggsvilkår for salg fra programvare for salgssteder. Ved å foreta et kjøp på dette nettstedet aksepterer du disse vilkårene, enten du blir bedt om å akseptere dem ved kassen eller ikke.
Uten å begrense våre Vilkår &og betingelser for salg, i tolkningen av informasjonen tilgjengelig på dette nettstedet:
1. Den valgte valutaen for alle transaksjoner på eller via dette nettstedet er australske dollar (AUD$) med mindre annet er vist, inkludert der du velger en annen valuta.
2. Alle priser som vises på nettstedet vil være eksklusive GST (australsk innenlandsk merverdiavgift) med mindre annet er angitt.
3. Alle australske innenlandske salg og leveranser til australske adresser fra dette nettstedet vil være underlagt australsk GST. Satsen for australsk GST er 10%.
4. Vi kan endre prisene på varer og tjenester tilgjengelig på dette nettstedet når som helst uten forvarsel.
Selv om vi vil gjøre vårt beste for å sende bestillingen din innen to (2) virkedager, gir vi ingen garanti for utsendelses- og leveringstider.
Avbestilling av nettbestillinger er etter vårt skjønn, men kan ikke gjennomføres når de er behandlet.
Vennligst sørg for at du sjekker bestillingen din ved mottak og varsler oss umiddelbart om eventuelle feil eller mangler.
Vennligst se vår Returpolicy angående retur, refusjoner og bytter.
Bidrag og Samarbeid
I den grad denne nettsiden tillater deg å laste opp eller bidra med innhold og/eller kontakte andre brukere, samtykker du i at du ikke vil laste opp innhold som kan være støtende eller skadelig (inkludert ved å inneholde virus eller skadelig programvare), og du aksepterer bidraget av innhold fra andre på egen risiko til enhver tid. Du erkjenner at vi kan, men ikke er forpliktet til, å moderere innhold.
Du samtykker til ikke å 'tagge' dette nettstedet eller vår virksomhet i noe nettsted eller innhold på sosiale medier (inkludert, men ikke begrenset til Facebook™, Instagram™ og Twitter™) som er eller kan være nedsettende, støtende eller skadelig for oss eller andre, og du holder oss skadesløs i forbindelse med eventuell skade dette forårsaker oss.
Du er ansvarlig for å opprettholde konfidensialiteten og all bruk av brukernavnene og passordene som vi utsteder til deg. Du forstår at du vil være eneansvarlig for all informasjon som overføres elektronisk, eller bruk av informasjon og/eller tjenester som er oppnådd på dette nettstedet eller noen tilknyttede tjenester, ved bruk av dine brukernavn og passord.
Personvern og sikkerhet for informasjon
Vi kan samle inn informasjon fra deg i løpet av din tilgang til dette nettstedet, inkludert ved kjøp, og slik informasjon vil bli samlet inn, brukt, avslørt, lagret og ødelagt i samsvar med vår Personvernerklæring.
Vi kan også bruke "cookies" på dette nettstedet. Cookies gjør det mulig for oss å overvåke trafikk til og fra våre nettsteder og å betjene deg mer effektivt hvis du besøker siden igjen. En cookie vil ikke identifisere deg, men vil identifisere datamaskinen din. Du kan endre innstillingene i nettleseren din for å varsle deg når du mottar en cookie og enten akseptere eller avvise cookies.
Dessverre kan ingen datatransmisjon over Internett garanteres som helt sikker. Selv om vi streber etter å beskytte informasjonen din, gir vi ingen garantier og kan ikke sikre sikkerheten til noen informasjon som du gir oss, i noen form.I samsvar med dette, er all informasjon som du gir eller sender til oss, sendt på egen risiko.
Hvis denne nettsiden ber deg om eller du mottar noen forespørsel eller annen elektronisk kommunikasjon (inkludert via e-post) som ber om en betaling til oss, er det ditt ansvar å verifisere at forespørselen er ekte, noe du kan gjøre ved å kontakte oss på de offentlig tilgjengelige telefonnumrene som vises på denne nettsiden.
Ansvarsfraskrivelse
Ingenting i disse vilkårene og betingelsene ekskluderer, begrenser eller endrer noen rettighet, garanti eller annen betingelse, enten den er uttalt eller underforstått, som ikke kan ekskluderes ved lov.
Hvis det er et vilkår i disse vilkårene og betingelsene som er ulovlig, ugyldig eller kan annulleres, vil det bli slettet, mens alle gjenværende vilkår fortsatt gjelder uten påvirkning.
Med forbehold om det foregående:
a) vi aksepterer ikke noe ansvar for tap eller skade, uansett årsak (inkludert gjennom uaktsomhet), som du direkte eller indirekte måtte lide i forbindelse med din bruk av dette nettstedet eller eventuelle lenkede nettsteder, inkludert i forbindelse med tillit til informasjon som finnes i eller er tilgjengelig gjennom dette nettstedet;
b) vi aksepterer ikke noe ansvar for tap eller skade (inkludert indirekte, spesielle eller følgeskader) som du måtte lide eller som kan oppstå direkte eller indirekte i forbindelse med varer eller tjenester levert av oss på dette nettstedet eller via ethvert nettsted tilgjengelig fra dette nettstedet, inkludert eventuelle feil eller unnlatelser i å levere slike varer eller tjenester eller å overholde våre forpliktelser i henhold til disse vilkårene og betingelsene; og
c) enhver betingelse, garanti, rett eller ansvar som ellers ville vært underforstått i disse vilkårene og betingelsene, er ekskludert i den grad det er tillatt ved lov.
Du erkjenner at:
a) før du foretar et kjøp eller deltar i noen interaksjon på dette nettstedet, har du benyttet deg av muligheten til å gjennomgå og forsikre deg om at varene og tjenestene du kjøper eller bruker, tilfredsstiller dine krav; og
b) på intet tidspunkt før et kjøp eller deltakelse i noen interaksjon på dette nettstedet har du stolt på vår kompetanse eller vurdering eller noe som ikke er i disse vilkårene og betingelsene, og at det ville være urimelig for deg å gjøre det.
Bestemmelsene i FNs konvensjon om kontrakter for den internasjonale salg av varer (Wien-konvensjonen) som kan gjelde for disse vilkårene og betingelsene (i kraft av enhver lov som er relevant for disse vilkårene og betingelsene) er uttrykkelig utelukket.
Våre salg til forbrukere er underlagt australsk forbrukerlovgivning (i henhold til konkurranse- og forbrukerloven 2010 (Cth) og forbrukergarantiene.
Klager
Hvis du er misfornøyd med din opplevelse på dette nettstedet eller noe kjøp du har gjort, kan det være at du ønsker å klage, og vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme dine bekymringer. Vennligst se vår Klagehåndteringspolicy.
Gjeldende lov
Denne avtalen er underlagt lovene som gjelder i Queensland, Australia. Du samtykker i å underkaste deg den ikke-eksklusive jurisdiksjonen til domstolene i dette området i Brisbane CBD.
Vilkår og betingelser for salg
Vilkår og betingelser gjelder.
Dette er vilkårene og betingelsene for salg av varer og tjenester fra STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 (driver som ‘STELLAR HAIR ANZ’) og gjelder for alle kjøp gjennom nettstedet vårt, på enhver butikkplassering eller via enhver autorisert forhandler. Ved å foreta et kjøp, samtykker du i å være bundet av disse vilkårene og betingelsene.
Denne vilkårene og betingelsene erstatter de i enhver tidligere form uten å påvirke gyldigheten av noen tidligere garanti eller erstatning. Disse vilkårene og betingelsene kan ikke endres, eller ytterligere vilkår innføres i forbindelse med noen levering, unntatt ved skriftlig avtale fra STELLAR HAIR ANZ.
Priser
Våre priser kan variere uten forvarsel, og vi forbeholder oss til enhver tid retten til å endre priser som vi finner passende.
Hvis vi gir deg et tilbud for en unik eller stor ordre, er den oppgitte prisen gyldig i den perioden som er spesifisert i tilbudet, eller hvor en periode ikke er spesifisert, 15 dager fra datoen for tilbudet.
Den valgte valutaen som brukes for alle transaksjoner med oss er australske dollar (AUD$), med mindre annet er vist, inkludert når du velger en annen valuta eller kjøper varer og tjenester på et sted utenfor Australia. Når en annen valuta brukes, vil priser bli konvertert til og fra australske dollar til vår valgte valutakurs.
Alle priser som vises på våre nettsider og i kataloger og annet media vil være eksklusive av GST (australsk innenlandsk vare- og tjenesteavgift), med mindre annet er angitt. Alle australske innenlandske salg og leveranser sendt til australske leveringsadresser vil være underlagt australsk GST. For nettkjøp vil GST bli anvendt (hvis aktuelt) i handlekurven din, eller prisen din kan vises inkludert GST. Den australske GST-satsen er 10%.
Med mindre annet er spesifisert, er prisene eksklusive leveringsgebyrer og kostnader. Selv om vi vil gjøre vårt beste for å påføre kostnaden for porto og frakt til din valgte adresse ved utsjekking, forbeholder vi oss retten til å kontakte deg for å kreve betaling for eventuelle tilleggskostnader for frakt og porto som måtte være nødvendige.
I tilfelle et produkt er oppført til en feil pris eller med feil informasjon, forbeholder vi oss retten til å trekke et produkt fra salg, og å nekte eller kansellere bestillinger og utstede refusjon (hvor det er aktuelt).
Fraktkostnader gjelder for bedriftskunder eller kunder som mottar en rabatt større enn 20% av den anbefalte utsalgsprisen.
Bestilling og levering
Du kan kjøpe varer på nettet på vår nettside(r). Vi har ingen butikksteder. Våre lokale distributører er uavhengige forhandlere som opererer under separate vilkår og betingelser.
Avbestilling av en bestilling på vår nettside er etter vårt skjønn til enhver tid. Hvis vi ikke kan avbestille bestillingen din, kan vi tilby deg en retur eller bytte i henhold til vår Returpolicy.
Vi vil levere med bud eller Australia Post standard eller ekspresspost (som valgt i handlekurven din eller ved kjøpstidspunktet). Andre former for levering kan være tilgjengelige fra tid til annen basert på tilgjengelig utvalg og priser som vises eller tilbys deg ved kjøpstidspunktet. Vi forbeholder oss retten til å endre transportør eller fraktmetode om nødvendig. Gratis frakt gjelder for bestillinger over $100.
Det er vår prioritet å levere bestillingen din så raskt som mulig, derfor har vi som mål å sende bestillinger innen to (2) virkedager, men vi gir ingen garanti for utsendelses- og leveringstider.
Bestillinger som er merket for frakt utenfor Australia kan være underlagt restriksjoner, og vi forbeholder oss til enhver tid retten til å kansellere og refundere prisen på enhver bestilling som vi mener ikke kan oppfylles eller sendes til deg, forutsatt at vi ikke vil være ansvarlige for å sjekke slike krav, og du aksepterer risikoen og de tilknyttede kostnadene ved eventuell inspeksjon, karantene, avgifter eller avvisning av varer (inkludert destruksjon) ved ankomst til ditt land.
Når en tredjeparts transportør eller budtjeneste brukes for å gjennomføre levering, aksepterer du og må overholde vilkårene og betingelsene til den aktuelle transportøren eller budtjenesten.
Vi garanterer levering av våre varer til din valgte destinasjon i trygg og salgbar tilstand, unntatt for skader på ytre emballasje som ikke skal være grunnlag for refusjon eller bytte.
Den valgte destinasjonen betyr:
- for levering til en adresse, ankomst til den adressen; eller
- for innhentningstjenester inkludert Click and Collect™, ankomst til innhentningsstedet.
og risikoen for varene overføres til deg på dette tidspunktet.
Det er ditt ansvar å inspisere varene ved innhenting eller levering og umiddelbart informere oss hvis det er noen problemer med bestillingen din. Varene vil bli ansett som akseptert hvis ingen skade eller feil blir meldt til oss innen tre (3) dager etter levering, eller varene blir gjort tilgjengelige for din innhenting, og eventuelle returer, refusjoner eller bytter etter dette punktet vil kun være underlagt dine rettigheter i henhold til vår Returpolicy inkludert Garanti vilkår og Forbruker garantier (hvis aktuelt).
Uten å begrense det foregående, vil vi være fritatt fra ansvar for skade eller tap av bestilte varer som skjer etter levering (inkludert hvis du har bedt om at leveringsbæreren etterlater varene dine uten tilsyn på en leveringsadresse) eller hvis varene blir skadet eller bortkommet av enhver person, inkludert en bærer eller butikkmedarbeider, som får varene fra vår hovedbærer, inkludert, for internasjonale leveranser, din lokale bærer eller enhver butikk som tilbyr Click and Collect™-tjeneste.
Du må ikke bruke varene (bortsett fra i den grad det er rimelig nødvendig for inspeksjon og testing) før du har forsikret deg om at varene overholder disse vilkårene og betingelsene eller Forbruker Garantiene (hvis aktuelt). Varer som har blitt brukt, og/eller manipulert med, kan ikke lenger returneres under vilkårene i vår Returpolicy, inkludert Garanti vilkår og Forbruker Garantier (hvis aktuelt).
Betaling
Med mindre du har en kredittkonto hos oss, må du betale for varer og tjenester ved kassen før forsendelse kan gjennomføres.
Vi kan fra tid til annen spesifisere hvilke betalingsmetoder vi vil akseptere, enten i butikk eller på nett. Med mindre annet er angitt, vil vi ikke akseptere personlige sjekker.
Hvis du foretar betaling via en betalingstjeneste, inkludert Paypal™, AfterPay™ osv., aksepterer du vilkårene og betingelsene for disse tjenestene.
Betaling skal skje i australske dollar eller valuta som kan konverteres til australske dollar. Med mindre annet er angitt, vil vi ikke akseptere betaling i kryptovaluta, kuponger, gavekort eller annen type som ikke lett kan konverteres til valuta, forutsatt at vi fra tid til annen kan gi deg et gavekort, en kupong eller butikkreditt som kan innløses hos oss i henhold til vilkårene i vår Gavekort- og butikkredittpolicy.
For å unngå tvil, overføres ikke eierskap til varene til deg, til tross for porto eller levering, før betalingen din er mottatt i sin helhet. Hvis du unnlater å betale i tide eller foretar en betaling med et betalingsmiddel som senere blir avvist, forbeholder vi oss retten til å gjenvinne besittelsen av varene, og inntil full betaling er mottatt, samtykker du i å oppbevare varene trygt, ikke videreselge, belaste eller avhende varene, ikke blande varene med eller feste dem til andre materialer som gjør dem umulige å returnere. For å unngå tvil, er vår eierskapsbeholdning en sikkerhetsinteresse i henhold til Personal Property Securities Act 2009 (Cth), og vi forbeholder oss retten til å registrere vår sikkerhetsinteresse i det personlige eiendomssikkerhetsregisteret mot dine detaljer, og du gir avkall på fordelene ved varsling om eventuelle finansieringsuttalelser eller endringsuttalelser, slik disse begrepene er definert under Personal Property Securities Act 2009 (Cth).
Produktgaranti
I tillegg til vilkårene i de australske forbrukerlovene (inkludert forbrukergarantiene) hvis de er relevante for deg, er våre varer underlagt produktgaranti fra oss på vilkårene i våre Garanti vilkår.
Du må lese våre Garanti vilkår og du anses for å ha akseptert våre Garanti vilkår når du foretar et kjøp av varer på vår nettside.
Garantikrav bør rettes til oss via prosedyren beskrevet i vår Returpolicy.
I tillegg tilbyr vi generell etter-salgs støtte, inkludert for service og reparasjon utenfor garantien, og du kan kontakte oss når som helst for å spørre om eventuelle problemer du opplever med et av våre produkter, produktfunksjonalitet, service og reparasjon av våre produkter i ditt lokale område.
Hvis du er en bedriftskunde, kan du få oppgitt detaljene til din lokale distributør som du kan sende produktbekymringer til. All annen etter-salgs støtte vil bli utført av oss, og henvendelser bør rettes til oss på våre kontaktopplysninger nedenfor.
Kunde standard
Hvis du:
- begår et vesentlig brudd på disse vilkårene og betingelsene, inkludert urimelig å nekte å akseptere varer eller tjenester eller unnlate å betale for varer eller tjenester; eller
- informerer noen om at du er insolvent, begår en konkurshandling, har en konkursbegjæring mot deg, blir konkurs, blir underlagt eller bundet av noen ordning, overdragelse, sammensetning eller moratorium av gjeld med dine kreditorer, offisiell forvaltning, mottak, likvidasjon, frivillig administrasjon, avvikling eller annen ekstern administrasjon;
kan vi, uten å påvirke våre andre rettigheter: - umiddelbart avslutte leveransen av varer eller tjenester, ved skriftlig varsel til deg;
- nekte, suspendere eller tilbakeholde ytterligere varer eller tjenester;
- kansellere enhver konto, inkludert en kredittkonto eller annen kredittordning, som du har hos oss (i så fall vil utestående beløp bli umiddelbart forfalt til betaling).
Hvis kontoen din blir kansellert, mister du retten til eventuell butikkreditt som holdes hos oss (se vår Gavekort- og butikkredittpolicy).
Begrensning av ansvar
Du godtar at, med forbehold om australske forbrukerlovgivninger (inkludert forbrukergaranti):
- de eneste garantiene vi gir i forbindelse med produkter og tjenester vil være som vist eller informert skriftlig på kjøpstidspunktet;
- med mindre annet er angitt i vår reklame, inkludert på eventuelle produktetiketter, garanterer vi ikke at produkter vil bli laget i Australia eller overholde noen spesifikke australske standarder eller retningslinjer for produksjon;
- vi garanterer ikke noen spesifikk produksjonskvalitet av produkter; og
- vi garanterer ikke at våre produkter og tjenester vil være egnet for noe spesifikt formål som du måtte kreve.Det er ditt ansvar å forsikre deg om at produktene eller tjenestene som kjøpes er tilfredsstillende for dine behov.
Vi tilbyr retur, refusjon og byttealternativer, underlagt betingelsene i vår Returpolicy.
Unntatt i den grad det er forbudt ved lov, er din eneste erstatning mot oss for eventuelle tap, skader eller ansvar, enten det er i kontrakt, erstatningsrett, uaktsomhet eller på annen måte i forbindelse med vår levering av varer og tjenester, eller manglende levering av varer eller tjenester, begrenset til refusjon av prisen betalt for varene og tjenestene. Vi har ellers ikke noe ansvar overfor deg, enten det er i kontrakt, erstatningsrett, uaktsomhet eller på annen måte.
Uten å begrense alminneligheten av det ovennevnte, aksepterer du alt ansvar overfor tredjeparter (inkludert transportører, underleverandører og hovedentreprenører, prinsipper og andre parter) som i forbindelse med deg kan bli påvirket av vår levering eller manglende levering av varer eller tjenester. Vi skal ikke være forpliktet til å føre noen kontakt med eller tilbakebetale noen utgifter som kreves av tredjeparter.
Gjeldende lov og generelle bestemmelser
Denne avtalen er inngått under lovene i Queensland, Australia, og du samtykker i å underkaste deg jurisdiksjonen til domstolene i Brisbane CBD.
Vår unnlatelse av å utøve noen rettighet under disse vilkårene og betingelsene, eller unnlatelse av å insistere på streng overholdelse av noen del av vilkårene og betingelsene, fungerer ikke som en frafall, og delvis utøvelse av en rettighet utelukker ikke noen videre eller fullstendig utøvelse av den rettigheten.
Hvis noen del av disse vilkårene og betingelsene eller noe relatert dokument eller policy er eller blir ulovlig, ugyldig eller ikke kan håndheves, blir den delen skilt ut slik at alle deler som ikke er ulovlige, ugyldige eller ikke kan håndheves forblir i full kraft og effekt og ikke påvirkes av utskillelsen.
Varsler som kreves gitt til oss må være skriftlige og leveres til oss på:
Kundestøtte: STELLAR HAIR ANZ
Adresse for post: PO BOX 327 LABRADOR QLD 4215 AUSTRALIA
Telefon: +61 1300 652 751
Varsler vil kun bli ansett som mottatt:
- hvis sendt med post og med forbehold om bevis for sending, 3 dager fra sending; eller
- hvis sendt via e-post og med forbehold om mottak av en ‘lest’ kvittering for en e-postoverføring, på tidspunktet spesifisert på lesekvitteringen.
Varsler som kreves å bli gitt til deg må være skriftlige og kan leveres med post, personlig eller via e-post til kontaktinformasjonen som er oppgitt i bestillingen eller kontoen din, eller som ellers varslet skriftlig til oss fra tid til annen.
Varsler fra oss vil bli ansett som levert:
- hvis levert personlig, på leveringstidspunktet;
- hvis sendt med post og med forbehold om bevis for sending, 3 dager fra sending; eller
- hvis sendt via e-post og med forbehold om en 'videreformidlet' bekreftelse, på det tidspunktet som er spesifisert i den videreformidlede bekreftelsen.
Oppdatert: 28/06/2024
Vilkår for garanti
PRODUKTGARANTI
Denne garantierklæringen angir garantivilkårene og betingelsene knyttet til eventuelle produkter og deler (samlet kalt produkter) produsert av STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 som driver under navnet ‘STELLAR HAIR ANZ’
(vi, oss eller vår) personlig eller gjennom noen av våre autoriserte distributører, forhandlere og forhandlere til fordel for enhver sluttbruker av disse produktene (du eller din) hvor som helst i verden.
Denne garantierklæringen må leses i sammenheng med alle instruksjoner og brukermanualer som følger med produktet.
For produkter kjøpt gjennom vår nettside, må denne garantierklæringen også leses i sammenheng med våre Salgsbetingelser og gjenværende retningslinjer.
For produkter kjøpt gjennom en autorisert distributør, forhandler eller dealer, må denne garantierklæringen også leses i sammenheng med eventuelle kjøpsvilkår og tilleggsinformasjon om garanti gitt av distributøren, forhandleren eller dealeren.
Forbrukergarantier
Våre produkter kommer med garantier under den australske forbrukerloven (Forbrukergarantier) som ikke kan ekskluderes og som gjelder til tross for noe som måtte være i strid med denne garantierklæringen.
Tiden som gjelder for forbrukergarantier varierer avhengig av produktenes art, pris og eventuelle representasjoner gjort på kjøpstidspunktet. Hvis du mener at et produkt ikke oppfyller en forbrukergaranti, må du kontakte oss og be om hjelp så snart som mulig.
Hvis produktet har en alvorlig feil, har du rett til å be om enten reparasjon, erstatning eller refusjon, eller du kan beholde produktet og be om kompensasjon for eventuell verdireduksjon. Hvis produktet kun har en mindre feil, kan vi velge å enten reparere produktet eller, etter vårt skjønn, erstatte produktet eller gi deg en refusjon, og vi vil gjøre vårt valg innen rimelig tid.
Vår Produktgaranti
I tillegg til og separat fra Forbruker Garantier (hvor det er aktuelt) garanterer vi uttrykkelig (vår produktgaranti) at alle produkter produsert av oss vil være fri for feil i materiale og utførelse i garantiperioden for det aktuelle produktet.
De gjenværende seksjonene av denne garantierklæringen er dedikert til vilkårene for vår produktgaranti.
Garanti periode
Garanti perioden for hvert produkt vi tilbyr er som følger:
AU
Elektriske stylingverktøy, strykejern og krølltang (Forbrukerbruk) |
2 år + 1 ekstra år ved online registrering innen 30 dager etter kjøp. |
Elektriske stylingverktøy, strykejern og krølltang (Profesjonell bruk) + alle hårfønere |
1 år + 1 ekstra år ved online registrering innen 30 dager etter kjøp. |
Børster og tilbehør |
1 år |
Andre land:
Elektriske stylingverktøy, strykejern og krølltang (Forbrukerbruk) |
1 år + 2 ekstra år ved online registrering innen 30 dager etter kjøp. |
Elektriske stylingverktøy, strykejern og krølltang (Profesjonell bruk) + alle hårfønere |
1 år + 1 ekstra år ved online registrering innen 30 dager etter kjøp. |
Børster og tilbehør |
1 år |
‘Kjøpsdatoen’ er datoen da personen som først begynner å bruke produktet, kjøpte produktet som angitt på kvitteringen eller fakturaen som ble utstedt til dem. Kunder som kjøper brukte produkter bør sjekke datoen da produktet ble kjøpt og erkjenne at brukte produkter kanskje ikke dekkes av vår produktgaranti eller kan være påvirket av uttrykkelige unntak (som beskrevet nedenfor).
Garanti perioden utløper kl. 12:00 (midnatt) Australian Eastern Standard Time (AEST) på den siste dagen av garanti perioden, og deretter er produktet ikke lenger dekket av vår produktgaranti. Produktet kan fortsatt være dekket av Forbruker Garantier (i den grad det er aktuelt).
Reparasjon eller erstatning
Dersom det fremsettes et krav til oss angående en defekt i våre produkter og:
- kravet fremsettes før utløpet av garanti perioden; og
- kravet fremsettes i samsvar med alle vilkår og betingelser i denne garanti erklæringen;
vil vi, etter eget valg (med forbehold om Forbruker Garantier) reparere eller erstatte det defekte produktet.
Retur til base
Vår produktgaranti gis på en 'retur til base'-basis, noe som betyr at du er ansvarlig for å returnere produktet til oss for inspeksjon på din bekostning, og hvis kravet ditt godkjennes, vil vi refundere eventuelle porto kostnader du har pådratt deg. Refusjonen av porto kostnader er begrenset. Vi vil ikke betale andre kostnader for retur.
Å returnere til oss betyr:
- for handelsordrer og kjøp fra en autorisert distributør, ditt lokale distributørkontor; eller
- for alle andre bestillinger, inkludert alle bestillinger via vår nettside, til vår hovedkontor beliggenhet oppført i våre kontaktopplysninger nedenfor;
med mindre vi tilbyr deg et alternativt leveringssted, for eksempel via en av våre autoriserte reparatører i ditt lokale område.
Du må gi oss all informasjon og dokumentasjon som rimelig kreves for å vurdere og utføre eventuelt reparasjonsarbeid.Forsinkelser som skyldes manglende eller feil informasjon eller dokumentasjon er ikke vårt ansvar og kan bli belastet med timepriser.
Garantiutvidelser
For spesifiserte produkter eller kundegrupper kan vi tilby deg, eller du kan kjøpe fra oss, fra tid til annen utvalgte utvidelser eller tilleggsgarantialternativer til de som er beskrevet i denne garantierklæringen. Vilkårene for slike garantiutvidelser eller tilleggsgaranti vil være som beskrevet i garantierklæringen som er gitt til deg sammen med garantiutvidelsen eller tilleggsgarantien.
Vennligst merk at alle garantiutvidelser og tilleggsgarantialternativer som tilbys av våre autoriserte distributører, forhandlere og forhandlere er gjort og kan håndheves mot den autoriserte distributøren, forhandleren eller forhandleren kun, og er ikke støttet av oss. Vilkårene for slike garantiutvidelser og garantialternativer vil være som beskrevet av distributøren, forhandleren eller forhandleren.
Produkter dekket av vår produktgaranti
Vår produktgaranti gjelder kun for produkter produsert av oss som bærer ‘Stellar’-merket. Der vi ikke har produsert produktet, inkludert produkter fra partnermerker og samarbeidspartnere, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg fordelene av eventuell produsentgaranti som måtte eksistere, forutsatt at:
- vi ikke gir noen representasjon om eventuelle produsentgarantier som måtte eksistere, unntatt i den grad det er gjort skriftlig av oss; og
- vi forbeholder oss retten til å kreve at du kommuniserer direkte med produsenten.
Eventuelle tjenester vi tilbyr i forbindelse med garantikrav på andre parter kan bli belastet med timepriser.
I tillegg gjelder vår produktgaranti kun for produkter kjøpt fra oss (via vår nettside) eller en autorisert distributør, forhandler eller selger av våre produkter.Vi forbeholder oss den absolutte retten til å avslå garanti for produkter kjøpt gjennom uautorisert videresalg, inkludert private salg.
Vår produktgaranti gjelder kun for produkter kjøpt i ny tilstand. Produkter merket som sekunder, skadede eller renoverte produkter er uttrykkelig unntatt.
Unntak fra garanti
Vår produktgaranti gjelder ikke for:
- (slitasje og uhell) skader som er av naturen slitasje eller uhell (inkludert at produktet faller fra høyde eller blir truffet av et objekt); eller
- (batterier) batterisvikt etter 12 måneder fra kjøpsdato; eller
- (strømkabler) strømkabler generelt; eller
- (inngrep fra tredjepart) produkter som har blitt reparert, endret eller modifisert på noen måte (unntatt av oss eller som autorisert av oss); eller
- (feil bruk) defekter eller skader forårsaket av eller som følge av feil bruk, misbruk, overgrep eller annen skade fra deg eller i forbindelse med bruken av produktet, inkludert:
- operatørfeil eller uaktsomhet; eller
- bruk i et uegnet miljø (inkludert ved temperaturer over 30 grader Celsius); eller
- unndladelse av å følge produktvarsler og instruksjoner (enten levert med produktet eller tilgjengelig på vår nettside); eller
- unndladelse av å reagere på varselsignaler inkludert varsellamper og lyder som avgis av produktet;
- (eksponering) defekter, eller skade forårsaket av eller som følge av:
- noe korroderende eller skadelig stoff inkludert oljer og rengjøringsmidler (unntatt som anbefalt av oss i våre instruksjoner for riktig rengjøring og vedlikehold av produktet ditt); eller
- bruk eller lagring i overdreven varme eller lys; eller
- eksponering for enhver annen ekstern kraft (inkludert korrosjon, maling, svette, brann, lyn, vind og vann utover eventuelle vanntette grenser for produktet); eller
- en feil i en ekstern strømkilde (inkludert overspenning) eller bruk av feil strømkilde (uansett om produktet er utstyrt med en sikkerhetsbryter eller sikring).
VÆR OPPMERKSOM PÅ AT VÅRE ELEKTRISKE PRODUKTER IKKE ER VANNTETTE ELLER SPRUTTETTE, OG DET GJELDER INGEN GARANTI HVIS SKADER VISER SEG Å VÆRE RESULTATET AV EKSPONERING FOR VANN ELLER DAMP.
I tillegg gjelder ikke vår produktgaranti for krav som fremsettes mer enn tretti (30) dager etter at produktet først viste defekten eller skaden. Hvis produktene våre viser en defekt eller skade, må du kontakte oss umiddelbart.
Returer uten garanti
Vår produktgaranti gjelder ikke for returer eller bytter fordi du har ombestemt deg angående kjøpet. Ved kjøp av et produkt forplikter du deg til å ha tilfredsstilt deg selv uavhengig om at produktet oppfyller alle dine krav og ikke har stolt på noen representasjoner fra oss eller våre autoriserte forhandlere, unntatt som angitt skriftlig.
Vi kan tilby retur eller bytte ved ombestemmelse eller av andre grunner i henhold til vilkårene i vår Returpolicy som kan endres fra tid til annen.
Begrensning av ansvar
I den grad loven tillater det, gjelder vår uttrykkelige garanti ikke, og vi vil ikke, under noen omstendigheter, være ansvarlige overfor deg eller noen annen person for noen skade, tap eller skade som du eller noen annen person måtte lide i forbindelse med ditt kjøp og bruk av våre produkter:
• utover kostnaden for reparasjon eller erstatning av produktet eller (hvis det ikke kan repareres eller erstattes, full refusjon av kostnaden for produktet); eller
• på grunn av eventuelle indirekte eller følgeskader, inkludert tap av omdømme, tap av muligheter eller inntekter, tap av faktiske eller forventede besparelser, tap av avtale uansett hvordan det oppstår (inkludert for uaktsomhet eller på annen måte);
uansett om feilen eller skaden var kjent, burde vært kjent, eller det var rimelig forutsigbart at du ville lide et slikt tap eller skade.
Hvordan gjøre et garantikrav
For å gjøre et krav under vår produktgaranti eller en forbrukergaranti, kontakt oss på kontaktinformasjonen nedenfor:
Telefon: 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
Adresse for post: Stellar Group Co, PO Box 327 Labrador QLD 4215
Vennligst sørg for at kommunikasjonen din inkluderer:
- produktbeskrivelse og serienummer;
- bevis på kjøp av produktet; og
- en beskrivelse av feilen eller skaden, inkludert fotografier eller videoer.
Bevis på kjøp av produktet må være i form av kvittering eller faktura utstedt til deg av oss eller vår autoriserte distributør, forhandler eller forhandler på kjøpstidspunktet. Vennligst merk at vi ikke er ansvarlige for å finne eller gi ditt bevis på kjøp.Du må fremlegge bevis på kjøp på et nivå som vi rimelig kan validere.
Vi vil svare på ditt krav innen rimelig tid og bekrefte eventuell tilleggsinformasjon som kreves, samt om vi har akseptert ditt krav eller anmodning om retur av produktet (for tilbake-til-base garanti) i påvente av endelig avgjørelse av ditt krav.
Vilkår for produktbytte
Uten å begrense vår rett til å reparere defekte produkter, vennligst merk at ethvert produktbytte er avhengig av tilgjengelighet, og vi forbeholder oss retten til å tilby deg et alternativt produkt, eller en refusjon, hvis vi ikke kan reparere eller gi deg det samme produktet.
Erstatningsprodukter som er nye vil være gjenstand for en ny garantiperiode som begynner fra datoen for bytte, som er datoen da byttet blir behandlet i vårt system som angitt i garantibytekvitteringen som er gitt til deg.
Hvis vi tilbyr deg eller du aksepterer et erstatningsprodukt som ikke er i ny stand, kan vi fastsette vilkårene for vår uttrykkelige garanti for erstatningsproduktet, og dette kan være at det ikke er noen uttrykkelig garanti eller at garantiperioden er kortere.
Identifikasjon og kundedetaljer
For å forhindre svindel, misbruk og feilbruk av våre garantivilkår, forbeholder vi oss retten til å kreve bevis på din identitet når du foretar en retur, refusjon eller bytte under garanti eller av en annen grunn.
Vi kan be deg om å fremvise fotoidentifikasjon (for eksempel førerkort eller pass), og vi kan ta en kopi av den identifikasjonen og / eller registrere navnet ditt, identifikasjonstype, identifikasjonsnummer og utløpsdato, samt verifisere signaturen din. Akseptabel identifikasjon må inkludere ditt fulle navn med en utløpsdato som er minst en dag i fremtiden.
Din personlige informasjon som samles inn i løpet av garantikrav og andre etter-salgs transaksjoner vil bli oppbevart i samsvar med vår Personvernerklæring.
Innbytte- og oppgraderingsprogram
OPPGRADERINGSPROGRAM
Dette er vilkårene og betingelsene for hvordan du kan delta i vårt Stellar® Oppgraderingsprogram (“Oppgraderingsprogram”), som gir deg muligheten til å få en prisreduksjon på utvalgte nye Stellar® Stylers (“Omnia Styler”) kjøpt gjennom Stellar® Online (stellarhair.com.au), enten kjøpt direkte eller gjennom en kredittordning, eller gjennom Stellar® Oppgraderingsprogrammet, i bytte mot å levere inn din eksisterende styler (“Eksisterende Styler”).
Kun elektriske hårglattere produsert av enten Cloud9, GHD eller Dyson er akseptable eksisterende stylere for innbytte. Oppgraderingsprogrammet er kun tilgjengelig i utvalgte perioder. Rabattnivået du mottar kan variere, avhengig av modellen og tilstanden til den eksisterende styleren du leverer inn. Innbytte-rabatten kan ikke brukes sammen med andre tilbud eller kampanjer. Tilbudet er begrenset til to kjøp av Omnia Stylers per kunde.Enhver ytterligere bestilling av Omnia Stylers under Oppgraderingsprogrammet kan bli avvist etter vårt eget skjønn. Vi kan også nekte å akseptere eventuelle bestillinger lagt inn for Omnia Stylers (eller kansellere slike bestillinger før forsendelse) ved bruk av dette Oppgraderingsprogrammet der vi har rimelige grunner til å mistenke svindel.
Vennligst les disse vilkårene nøye hvis du ønsker å delta i Oppgraderingsprogrammet. Disse vilkårene angir betingelsene for Oppgraderingsprogrammet og annen viktig informasjon. Stellar® er handelsnavnet til Stellar Group Co. Pty Ltd. Du kan kontakte oss ved å sende en e-post til hello@stellarhair.com.au or eller ringe vårt kundeserviceteam på 1300 652 751.
Hvis vi må kontakte deg, vil vi gjøre det via telefon eller ved å skrive til deg på e-postadressen eller postadressen du oppga i bestillingen din.
Oppgraderingsprogrammet
Intensjon om innbytte må gis i handlekurven før utsjekking og kjøp av en Omnia Styler og er kun gyldig på stellarhair.com.au.Hvis verktøyet oppfyller kriteriene som er angitt nedenfor, vil en refusjon på opptil $200, avhengig av tilstanden, bli utstedt innen 3-5 arbeidsdager. Hvis verktøyet ikke oppfyller kriteriene, har vi rett til å avvise refusjonen, og din eksisterende styler vil ikke bli returnert til deg.
Oppgraderingsprogrammet kan kun benyttes én gang per bestilling. Tilbudet om å delta i Oppgraderingsprogrammet er tilgjengelig for alle australske forbrukere som er 18 år eller eldre.
Din deltakelse i Oppgraderingsprogrammet forutsetter at du sender den eksisterende styleren til oss innen 14 dager etter at du har bestilt din Omnia Styler. Hvis du ikke sender din eksisterende styler innen denne tidsrammen, forbeholder vi oss retten til å kansellere refusjonen.
Med unntak av det som er spesifisert i disse vilkårene og betingelsene, vil våre standard salgsbetingelser regulere ditt kjøp av Omnia Styler og eventuelle andre produkter kjøpt fra vår nettside.
Hvis du bestemmer deg for å delta i Oppgraderingsprogrammet, må du gi oss din eksisterende styler innen 14 dager etter at du har bestilt din Omnia Styler. De eksisterende stylerne må være produsert av Cloud9, Dyson eller ghd. På det tidspunktet du har gitt oss din eksisterende styler, vil eierskapet overføres fra deg til oss (eller en tredjepart utpekt av oss).
Når den eksisterende styleren er mottatt av oss, vil den gå inn i vårt resirkuleringsprogram og vil derfor ikke kunne returneres til forbrukeren.
Full informasjon om dine rettigheter til å returnere et defekt produkt i henhold til vår returpolicy kan finnes i våre salgsbetingelser.
Å delta i Oppgraderingsprogrammet påvirker ikke noen lovbestemte rettigheter du måtte ha, inkludert dine rettigheter under Forbrukerrettighetsloven 2015 og Forbrukerkontraktereguleringen 2013. Vi vil bruke den personlige informasjonen du gir oss i samsvar med vår personvernerklæring.Hvis du ønsker å trekke tilbake ditt samtykke til at vi behandler dine personopplysninger, vennligst kontakt oss via telefon 1300 652 751 eller e-post hello@stellarhair.com.au.
Gavekort- og butikkredittpolicy
Vårt tilbud av gavekort, kuponger og butikkreditt STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 (driver virksomhet som ‘STELLAR HAIR ANZ’) tilbyr betalingsalternativer i form av gavekort, kuponger og butikkreditt.
I noen tilfeller kan et gavekort, en kupong eller butikkreditt tilbys i situasjoner der en kunde ikke kan oppfylle kravene for retur, refusjon eller bytte. For mer informasjon om refusjoner og bytter, se vår Returpolicy.
Dette er vår policy om vilkårene for kjøp og bruk av gavekort, kuponger og butikkreditt.
Gavekort og kuponger
Gavekort og kuponger kan kjøpes online eller i butikk.
Gavekort kan være fysiske gavekort eller e-gavekort sendt via e-post.
Med mindre annet er angitt i gavekortet eller kupongen, kjøpes gavekort og kuponger i australske dollar.Gavekort og kuponger vil automatisk konverteres til eller fra australske dollar når de kjøpes eller brukes via en annen valuta. Valutakursen vil være den som gjelder via vår bankinstitusjon, som for nettbestillinger er den samme valutakursen som gjelder for beregning og visning av priser på nettet.
Gavekort og kuponger vil ha en utløpsdato, og deres kreditt utløper umiddelbart kl. 12:00 (midnatt) australsk østlig standardtid (AEST) på utløpsdatoen. Med mindre annet er angitt på gavekortet eller kupongen, utløper alle våre gavekort og kuponger på datoen som er tre (3) år fra datoen for kjøp av gavekortet eller kupongen. Utløpte gavekort og kuponger er ikke refunderbare. Vi er ikke ansvarlige for å gi påminnelser.
Hvis du mister et gavekort eller en kupong, vil vi gjøre vårt beste for å utstede det på nytt til deg, forutsatt at du fremlegger bevis på kjøp og vår verifisering av at kreditt ikke har blitt brukt.Vi kan ikke garantere at vi vil være i stand til å utstede eller hedre tapte gavekort eller kuponger. Vi fraskriver oss alt ansvar for tapte eller stjålne gavekort eller kuponger.
Gavekort kan brukes av enhver person med mindre annet er spesifisert. Hvis du kjøper et gavekort som gave til en tredjeperson, kan du sende oss en e-post og be om at vi gir deg tredjeparts bevis på kjøp som mottakeren kan bruke i fremtiden hvis nødvendig.
Kuponger kan utstedes spesifikt til en kundekonto, og i så fall kan de ikke overføres og gjelder ellers i samme form som butikkreditt. Vi er imidlertid ikke ansvarlige for å overvåke bruken av kuponger og fraskriver oss alt ansvar for misbrukte kuponger.
Du kan ikke kjøpe gavekort og kuponger under en kreditt- eller handelskonto, med mindre annet er godkjent av oss.Gavekort og kuponger kan ikke kjøpes gjennom noe belønnings- eller poengsystem som vi er tilknyttet fra tid til annen (unntatt det vi gjør tilgjengelig) og deres kjøp vil ikke gi eller telle mot poeng eller andre belønninger.
Gavekort og kuponger kan ikke innløses for kontanter eller konverteres til andre gavekort eller kuponger eller noen annen form for betaling. Ingen veksel vil bli gitt for et kjøp gjort med et gavekort eller kupong. Det er opp til innehaveren å bruke hele verdien av gavekortet eller kupongen før det utløper. Et gavekort eller en kupong kan brukes som delbetaling for et kjøp, med resten betalt i en annen form for betaling.
Gavekort og kuponger kan utstedes i forbindelse med eller gjelde kun for spesifikke produkter eller tjenester. Dette vil bli angitt på gavekortet eller kupongen.
Gavekort og kuponger kan også ha tilleggsvilkår og betingelser.Disse vil vises på gavekortet eller kupongen, eller kan bli oppgitt i tilbudet om kjøp av gavekortet eller kupongen, og alle slike vilkår vil være vilkår for gavekortet eller kupongen.
Butikkreditt
Vi kan tilby deg butikkreditt fra tid til annen, inkludert i forbindelse med refusjoner og returer. Vi kan tilby deg butikkreditt enten som butikkreditt eller som et gavekort eller kupong.
Butikkreditt er knyttet til en spesifikk kundekonto. Hvis kundekontoen lukkes av en eller annen grunn, går all butikkreditt tapt. Vi kan lukke en kundekonto, etter vårt valg, hvis kunden er i betalingsmislighold eller våre vilkår og retningslinjer, hvis vi legger merke til et annet problem eller feil med kontoen (inkludert mulig svindel eller kriminell aktivitet) eller hvis kontoen forblir inaktiv i 12 måneder eller mer. Handels- og kredittkontoer kan lukkes i henhold til vilkårene for handels- eller kredittkontoen som gjelder.
Butikkreditt kan ikke tildeles eller overføres til en annen kundekonto, unntatt etter vårt skjønn. Vi kan godkjenne en overføring av butikkreditt når du endrer kontodetaljene dine, men ikke når kundens identitet endres.
Butikkreditt er gyldig i maksimalt tolv (12) måneder fra utstedelses- eller opprettelsesdato. Utgått butikkreditt vil bli slettet og er ikke refunderbar. Vi er ikke ansvarlige for å varsle deg om utløpsdatoen for butikkreditt ved utstedelse eller for å gi deg påminnelser.
Butikkreditt kan brukes på ethvert online kjøp, med saldoen som skal betales i en annen form for akseptabel betaling.
Butikkreditt kan ikke brukes sammen med spesialtilbud og kampanjer som angir at butikkreditt ikke gjelder.
Butikkreditt kan ikke innløses for kontanter eller konverteres til andre former for betaling, inkludert gavekort eller kuponger.
Identifikasjon og kundedetaljer
For å forhindre svindel, misbruk og feilbruk av denne policyen, forbeholder vi oss retten til å kreve bevis på din identitet når du kjøper eller gjør krav under et gavekort, voucher eller butikkreditt. Du kan bli bedt om å fremvise fotoidentifikasjon (for eksempel førerkort eller pass), og vi kan ta en kopi av den identifikasjonen og / eller registrere navnet ditt, identifikasjonstype, identifikasjonsnummer og utløpsdato, samt verifisere signaturen din. Akseptabel identifikasjon må inkludere ditt fulle navn med en utløpsdato som er minst en dag i fremtiden.
Din personlige informasjon som samles inn i løpet av bruk eller kjøp av gavekort eller voucher og alle etter-salgs transaksjoner vil bli oppbevart i samsvar med vår Personvernerklæring.Hvis du ønsker å få tilgang til informasjonen vi har om deg i forbindelse med dine transaksjoner fra tid til annen, eller for å korrigere eventuelle feil eller kontodetaljer, vennligst kontakt oss på:
Personvernansvarlig: Stellar Group Co
Adresse for post:
Stellar Group Co
PO Box 327
LABRADOR QLD 4215
Telefon: 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
Retningslinjer for håndtering av klager
1 INNLEDNING
1.1 Om denne policyen
Denne Klagehåndteringspolicyen (“denne policyen”) er den offisielle klagehåndteringspolicyen til STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 og eventuelle av sine heleide datterselskaper (heretter samlet referert til som “STELLAR” eller “vi”, “oss” eller “vår”).
1.2 Mål og formål med Klagehåndteringspolicyen.
(a) STELLAR er forpliktet til å levere tjenester og produkter av høy kvalitet til de som har med oss å gjøre. Vi er forpliktet til å forstå og svare på behovene og bekymringene til våre kunder og klienter.
(b) Målet med denne policyen er å gi veiledning om hvordan vi mottar og håndterer klager som fremsettes til oss angående våre forretningsaktiviteter og forhold til våre kunder og klienter.
(c) Målet med denne policyen er å hjelpe oss med å håndtere og løse klager på en effektiv, effektiv og profesjonell måte.
1.3 Bakgrunn
I utarbeidelsen av denne policyen har STELLAR søkt å sikre at våre prosedyrer er i samsvar med relevante lovkrav og beste praksis. Spesielt er denne policyen opprettet for å tilfredsstille kravene i AS ISO 10002-2006 Kundetilfredshet – Retningslinjer for håndtering av klager i organisasjoner.
1.4 Hva er en klage?
(a) AS ISO 10002-2006 definerer en klage som følger:
“Et uttrykk for misnøye som fremsettes til en organisasjon, relatert til dens produkter, eller selve prosessen for håndtering av klager, hvor et svar eller en løsning forventes eksplisitt eller implisitt.”
(b) Vi adopterer den definisjonen av “klage” for formålene med denne policyen.
(c) Enhver person eller enhet som er misfornøyd med et produkt eller en tjeneste levert av oss av en hvilken som helst grunn, kan kontakte oss for å klage. En klage kan fremsettes skriftlig eller muntlig.
(d) Visse typer "klager" kan være i form av negativ tilbakemelding, som kanskje ikke krever en løsning eller noe svar. Selv om vi anerkjenner at denne typen tilbakemelding kan være nyttig og verdifull, gjelder ikke denne policyen for slik tilbakemelding, da slik tilbakemelding ikke faller inn under definisjonen av en klage som angitt ovenfor.
2 RETNINGSLINJER FOR EFFEKTIV HÅNDTERING AV KLAGER
STELLAR følger retningslinjene som angitt i seksjon 4 av AS ISO 10002-2006 for effektiv håndtering av klager.De retningslinjene som er angitt i seksjon 4 av AS ISO 10002-2006 er som følger:
Prinsipp |
Forklaring av prinsipp |
Synlighet |
Informasjon om hvordan og hvor man kan klage bør være godt offentliggjort for kunder, klienter, vårt personale og andre interesserte parter. Denne policyen er tilgjengelig på våre ulike nettsteder og også internt. |
Tilgjengelighet |
Klagebehandlingsprosessen som er beskrevet i denne policyen bør være lett tilgjengelig for klagere og alle relevante representanter for STELLAR. Denne policyen er utarbeidet på en måte som er lett å forstå og beskriver enkelt prosessen for å fremme og løse klager. |
Responsivitet |
Kvittering av hver klage bekreftes umiddelbart til klageren. Klager vil bli behandlet raskt i henhold til deres hastighet. Klager vil bli håndtert på en effektiv og hensiktsmessig måte, og klagerne vil bli behandlet høflig og holdt informert om prosessen for klagen gjennom klagebehandlingsprosessen. |
Objektivitet |
Hver klage vil bli behandlet på en rettferdig, objektiv og upartisk måte gjennom klagebehandlingsprosessen. |
Avgifter |
Klagebehandlingsprosessen er gratis for klageren. |
Konfidensialitet |
Personlig identifiserbar informasjon om klageren beskyttes aktivt mot offentliggjøring med mindre klageren uttrykkelig samtykker til offentliggjøringen. |
Kundeorientert tilnærming |
Vi er forpliktet til å adoptere en kundeorientert tilnærming til håndtering av klager. Vi er åpne for tilbakemeldinger, inkludert når det gjelder formen på klager, og vi anerkjenner våre kunders og klienters rett til å klage. |
Ansvarlighet |
Vi og våre ansatte tar ansvar for effektive prosedyrer for håndtering av klager, inkludert å være ansvarlige for og rapportere om våre handlinger og beslutninger i forhold til håndtering av klager. |
Kontinuerlig forbedring |
Vi er forpliktet til kontinuerlig å forbedre våre prosesser for håndtering av klager. |
3 HÅNDTERING AV KLAGER
3.1 Hvordan kan en klage fremsettes
(a) Der det er mulig, bør klager fremsettes skriftlig slik at detaljene i klagen er klare og fullstendige, og slik at vi kan håndtere klagen mer effektivt.
(b) Klager bør rettes til vår klageansvarlig:
Klageansvarlig – STELLAR GROUP CO
Adresse for post: PO Box 327 Labrador QLD 4215, Australia
Telefon: +61 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
(c) Klager relatert til personvern av informasjon eller databrudd kan rettes til vår personvernansvarlig på:
Klageansvarlig – STELLAR GROUP CO
Adresse for post: PO Box 327 Labrador QLD 4215, Australia
Telefon: +61 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
3.2 Informasjon som skal gis ved klage
Når du fremsetter en klage, vennligst oppgi følgende informasjon:
(a) ditt navn, organisasjonen du tilhører (hvis aktuelt), din stilling og kontaktinformasjon;
(b) ditt forhold til oss;
(c) navnet på eventuell kontaktperson i selskapet eller forretningsenheten innen STELLAR som du har hatt kontakt med;
(d) detaljer om klagen (inkludert når hendelsen som førte til klagen fant sted);
(e) detaljer om eventuelle personer i selskapet eller forretningsenheten innen STELLAR som er involvert (hvis aktuelt); og
(f) kopier av dokumentasjon som støtter klagen.
3.3 Hjelp med å fremsette en klage
Hvis du trenger hjelp til å formulere eller sende inn en klage, vennligst kontakt klageansvarlig på kontaktinformasjonen som er angitt ovenfor.
3.4 Bekreftelse av klage
(a) Vi vil bekrefte mottak av en klage umiddelbart etter mottak.
(b) Vi vil forsøke å løse klager innen fire (4) uker etter mottak av klagen. Imidlertid kan dette ikke være mulig i alle tilfeller. Dersom tiden for å håndtere en klage overstiger fire (4) uker, vil vi kontakte klageren for å informere om årsakene til forsinkelsen og indikere når vi forventer å være i stand til å fullføre vår gjennomgang av klagen.
3.5 Dine rettigheter i klageprosessen
Klagere har rett til å spørre om statusen til sin klage ved å kontakte Klageansvarlig eller en annen ansatt eller representant fra STELLAR som har blitt identifisert for klageren som ansvarlig for å håndtere klagen.
3.6 Svar på en klage
Når vi har gjennomgått en klage, vil vi gi klageren et skriftlig svar.Hvis klageren er misfornøyd med vårt svar, har klageren rett til å be om at svaret blir vurdert på nytt av Klageansvarlig. En slik forespørsel bør gjøres skriftlig til Klageansvarlig og sendes per post eller e-post til adressene som er oppgitt ovenfor.
3.7 Videre tiltak
(a) Hvis en klager fortsatt er misfornøyd med måten klagen har blitt håndtert på, kan klageren ha rett til å henvise klagen til et annet eksternt løsningsorgan.
(b) Klager som gjelder personvernet til informasjon kan henvises til Kontoret for den australske informasjonskommissæren på www.oiac.gov.au.
4 KVALITETSSIKRING
4.1 Periodisk undersøkelse
Klager vil bli analysert av vår Klageansvarlig med jevne mellomrom for å identifisere eventuelle gjentakende eller systematiske problemer.Hvis slike problemer blir identifisert, vil vi vurdere hvilke tiltak vi må iverksette for å løse slike problemer.
4.2 Gjennomgang av prosedyrer
Vår prosess for håndtering av klager vil bli gjennomgått periodisk for å forbedre vår levering av effektive og hensiktsmessige resultater med hensyn til mottatte klager.
5 PERSONVERN OG DATALEKKASJER
5.1 Personvernerklæring
Hvis arten av klagen din gjelder personvernet til informasjonen din hos STELLAR, inviterer vi deg til å sørge for at du har lest vår Personvernerklæring.
5.2 Plan for respons på datalekkasjer
Hvis vi blir klar over at vi har vært utsatt for uautorisert tilgang, misbruk eller feilplassering av informasjonen til våre kunder, kan du være trygg på at vi har en plan for respons på datalekkasjer på plass for å håndtere datalekkasjer som inkluderer overholdelse av de nødvendige trinnene i henhold til Privacy Act 1988 (Cth).Bekymringer og forespørsel angående mulige datainnbrudd kan rettes til personvernansvarlig som beskrevet i klausul 3.1(c).
Moderne slaveripolitikk
Moderne slaveri er en alvorlig forbrytelse som krenker grunnleggende menneskerettigheter. Det kan manifestere seg i former som slaveri, tvangsarbeid, tjenesteplikt og menneskehandel. Alle disse involverer å frata enkeltpersoner deres frihet for personlig eller økonomisk vinning.
Hos Stellar Group Co har vi en klar holdning mot moderne slaveri. Vi er dedikert til å drive vår virksomhet med etikk og integritet. Vi er forpliktet til å etablere og håndheve effektive systemer og kontroller for å forhindre moderne slaveri i vår virksomhet og våre leverandørkjeder.
Vi lover også å være transparente i vår virksomhet og våre tiltak for å bekjempe moderne slaveri gjennom våre leverandørkjeder, i samsvar med våre forpliktelser under Modern Slavery Act 2015.
Vi har høye standarder for alle våre entreprenører, leverandører og forretningspartnere. I våre kontrakter forbyr vi eksplisitt bruken av tvangs-, obligatorisk eller menneskehandlet arbeid, samt enhver form for slaveri eller tjenesteplikt.Vi forventer at våre leverandører opprettholder de samme høye standardene med sine egne leverandører.
Denne policyen gjelder for alle som arbeider på våre vegne, inkludert direktører, ledere, byråarbeidere, utstasjonerte arbeidere, frivillige, praktikanter, entreprenører, eksterne konsulenter, tredjepartsrepresentanter og forretningspartnere.
Det er viktig å merke seg at denne policyen ikke er en del av noen ansatts arbeidskontrakt. Stellar Group Co forbeholder seg retten til å endre eller ikke anvende denne policyen og prosedyren når som helst.
Returpolicy
Dette er policyen til STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 (driver som ‘STELLAR HAIR ANZ’) for retur, bytte og refusjon av produkter.
STELLAR HAIR ANZ ønsker at du skal være helt fornøyd med ditt kjøp, men hvis du ikke er det, tilbyr vi bytter, returer og refusjoner av produkter i henhold til denne Returpolicyen.
Denne policyen utelukker ikke forbrukernes rettigheter under Forbrukergarantiordningen i den australske forbrukerloven og andre krav i henhold til lov.
STELLAR HAIR ANZ forbeholder seg retten til ikke å refundere for noen "angre", "ikke egnet", "feilbestilt", eller "bestemte seg for å ikke like det" situasjon, misbruk eller noen situasjon annet enn produsentens feil.
I alle tilfeller er våre fraktkostnader og leveringsavgifter, personalisering og gaveinnpakningskostnader ikke refunderbare.
Vi forbeholder oss retten til å avslå returer, bytter eller refusjoner av følgende typer varer (unntatt der produktet ikke oppfyller en Forbrukergaranti):
1. Skreddersydde, monogrammerte, personlige, gravert og endrede produkter;
2. Gavekort eller kuponger, butikkreditt og forhåndsbestillinger;
3. Enhver vare merket som andresortering, renovert eller brukt;
4. Enhver vare merket 'utsalg', eller der prisen er redusert med 50 % eller mer.
Produksjonsfeil og garanti
Forbrukere har rett til visse garantier (kalt Forbrukergarantier) med hensyn til feil og mangler i varer og tjenester solgt i Australia. I tillegg kommer alle våre produkter med en produktgaranti utstedt av oss i henhold til våre Garanti vilkår.
Hvis produktet har en alvorlig feil, har du rett til å be om enten reparasjon, erstatning eller refusjon, eller du kan beholde produktet og be om kompensasjon for eventuell verdireduksjon. Hvis produktet kun har en mindre eller reparerbar feil, kan vi velge å enten reparere produktet eller, etter vårt skjønn, erstatte produktet eller gi deg en refusjon, og vi vil gjøre vårt valg innen rimelig tid. Frakt- og leveringskostnader for retur av defekte produkter vil bli betalt av oss, under forutsetning av og kun når produktene er mottatt og akseptert av oss.
Tiden som gjelder for garantifeil (inkludert under Forbrukerens garantier) varierer avhengig av produktets art, pris og eventuelle representasjoner gjort på kjøpstidspunktet. Hvis du mener at en vare er defekt eller har feil, må du kontakte oss og be om en vurdering så snart som mulig.
Hvis du er en bedriftskunde, kan du kontakte din lokale distributør for ettermarkedstøtte, inkludert garantikrav. Alle andre henvendelser om produktfeil må henvises til oss som beskrevet nedenfor.
Bevis på kjøp
Refusjoner, bytter eller reparasjonsforespørsel av hvilken som helst grunn (inkludert garanti) vil kun bli vurdert dersom du fremlegger bevis på kjøpsdokumenter, som kan være i form av:
1. Kjøpskvittering (bestillingsbekreftelser alene vil ikke bli akseptert); og/eller
2. Original kvittering for retur/bytte/gavekvittering.
Vennligst merk at vi ikke er ansvarlige for å finne eller gi deg bevis på kjøp. Du må levere bevis på kjøp i en grad som vi rimelig kan validere.
Våre forbrukergarantier gjelder til fordel for alle forbrukere som kjøper våre produkter via en autorisert forhandler. Bevis på kjøp fra en autorisert forhandler kvalifiserer som bevis på kjøp hos oss.Vennligst sjekk vår nettside for vår liste over autoriserte forhandlere, eller ta kontakt med oss før du foretar et kjøp.
Hvis du gjør et gavekjøp, kan vi gi deg en gavekvittering som mottakeren kan bruke som bevis på kjøpet på forespørsel, enten i butikken eller ved å sende oss en e-post på våre kontaktopplysninger på nettsiden vår.
Returmetode
Refusjoner (hvis godkjent) vil alltid bli gitt via samme betalingsmetode som ved kjøpet. For eksempel:
1. hvis du kjøpte en vare med kredittkort, må du fremvise det samme kredittkortet;
2. hvis du kjøpte en vare via Paypal™, Apple Pay™, Samsung Pay™, Google Pay™ eller en annen kontobetalingsmetode, vil refusjonen bli gjort til kontoen der det er mulig, eller hvis det ikke er mulig, så til kredittkortet knyttet til den kontoen;
3. for kjøp gjort med butikkreditt eller gavekort, vil vi refundere i butikkreditt eller nytt gavekort; og
4. for kjøp der en kredittfasilitet som AfterPay™ brukes, vil refusjonen bli gitt til den samme fasiliteten der det er mulig, og hvis ikke, i butikkreditt (med mindre annet er påkrevd ved lov).
Hvis du bytter en vare mot en vare av lavere verdi, vil restbeløpet bli gitt i butikkreditt eller gavekort. Eventuelle kampanjetilbud eller rabatter mottatt i den opprinnelige bestillingen vil ikke bli brukt på bytter eller nye kjøp.
Butikkreditt og gavekort
Til enhver tid, hvis du ikke kan fremlegge eller bruke den samme betalingsmetoden i forbindelse med en refusjon, eller hvis det er andre betingelser for refusjon eller bytte som ikke kan oppfylles (som for eksempel kvittering), kan vi velge å gi en refusjon via butikkreditt eller gavekort (med mindre annet er påkrevd ved lov).
Vennligst merk utløpsdatoen for butikkreditt og gavekort, da en erstatning eller refusjon ikke vil bli gitt, med mindre det er påkrevd ved lov.
Våre gavekort kan ikke byttes mot kontanter, en annen merkevare, denominasjon eller type gavekort, eller for annen betaling eller rabatt.
Ytterligere informasjon om våre gavekort og vilkår for butikkreditt er angitt i vår Gavekort- og butikkredittpolicy.
Gave- eller bonusartikler og pakke tilbud
Når varer kjøpes med et gave- eller bonus tilbud, må gaven eller bonusen også returneres (med mindre annet er angitt). I tilfelle av pakke tilbud, inkludert varer med tilbehør, må alle varer innen pakken returneres. Hvis du ikke kan overholde dette kravet, eller de ekstra varene ikke er i salgbar stand, vil verdien av eventuell tilgjengelig refusjon bli redusert med verdien av varene som ikke er returnert eller ikke er i salgbar stand.
Produktbytter
Vi vil alltid vurdere og forsøke å godkjenne eventuelle forespørsel om produktbytte, inkludert på grunn av størrelse eller andre uventede produktproblemer. Imidlertid er enhver form for produktbytte avhengig av tilgjengelighet, og vi kan måtte utstede en refusjon eller butikkreditt i stedet.
Produktbytter er underlagt de samme betingelsene som enhver annen produktretur under denne policyen.
Identifikasjon og kundedetaljer
For å forhindre svindel, misbruk og feilbruk av denne policyen, forbeholder vi oss retten til å kreve bevis på din identitet når du foretar en retur eller bytte. Du kan bli bedt om å fremvise fotoidentifikasjon (for eksempel førerkort eller pass), og vi kan ta en kopi av den identifikasjonen og / eller registrere navnet ditt, identifikasjonstype, identifikasjonsnummer og utløpsdato, samt verifisere signaturen din.Akseptabel identifikasjon må inkludere ditt fulle navn med en utløpsdato som er minst en dag i fremtiden.
Din personlige informasjon samlet inn i løpet av refusjoner, bytter og andre etter-salgs transaksjoner vil bli oppbevart i samsvar med vår Personvernerklæring. Hvis du ønsker å få tilgang til informasjonen din som vi har i forhold til transaksjonene dine fra tid til annen, eller for å korrigere eventuelle feil eller kontodetaljer, vennligst kontakt oss på:
Telefon: 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
Adresse for post: Stellar Group Co, PO Box 327 Labrador QLD 4215
Hvordan gjøre en retur
Siden vi for øyeblikket ikke har faste butikksteder, må returer gjøres via post.
For å returnere en vare via post:
1 Send oss en e-post på hello@stellarhair.com.au to for å be om en retur eller refusjon og forklar årsaken(e) dine;
2 Vi vil vurdere kravet ditt eller godkjenne returen din etter vurdering, og i så fall sende deg et Returskjema på e-post;
3 Last ned, skriv ut og fyll ut Returskjemaet;
4 Legg Returskjemaet sammen med varene du returnerer i en passende pakke; og
5 Lever pakken din til nærmeste Australia Post-kontor.
Vær oppmerksom på at hvis forespørselen din om refusjon eller bytte blir avslått, vil vi returnere varen din til deg via standard post. Vi forbeholder oss retten til å kreve returporto for avviste refusjons- eller byttevarer, eller hvis du returnerer en vare fordi du har ombestemt deg (der en retur på grunn av ombestemmelse er godkjent).
Vennligst sørg for at varen din er sikkert pakket, da vi kan avslå retur av en vare som er skadet.Vennligst sørg også for at du har lest resten av denne Returpolicyen og gi oss beskjed hvis det er noe annet som bekymrer deg, for eksempel hvis du ikke kan fremlegge bevis for kjøp, identifikasjon eller hvis produktet har vært brukt, merkelapper mangler eller forseglinger er brutt.
Hvis du er misfornøyd med vårt svar på en forespørsel om retur eller refusjoner, kan det hende du ønsker å klage til oss. Vennligst se vår Klagebehandlingspolicy.
Personvernerklæring
1 INNLEDNING
1.1 Om denne policyen
Denne personvernerklæringen (“denne policyen”) er den offisielle personvernerklæringen til STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 og eventuelle av sine heleide datterselskaper (heretter samlet referert til som “STELLAR” eller “vi”, “oss”, eller “vår”) og den gjelder for all personlig informasjon om enkeltpersoner samlet inn av STELLAR.
1.2 Forholdet til personvernloven
(a) Denne policyen er ment å overholde personvernloven av 1988 (Cth) (den “loven”) for å sikre STELLARs overholdelse av sine forpliktelser under loven, inkludert de australske personvernprinsippene (de “APPene”), hvis de er relevante for STELLAR. Denne policyen er ikke på annen måte et ‘opt-in’ under seksjon 6EA av loven.
(b) For formålet med tolkning av denne policyen har enhver term i denne policyen definert i loven samme betydning som definert i loven.
(c) I den grad STELLAR fra tid til annen kan være gjenstand for personvernlovgivning i nasjoner utenfor Australia, gjelder denne policyen for informasjon samlet inn fra utenlandske enheter, men begrenser ikke våre forpliktelser under andre lover.
1.3 Hva denne policyen gir
(a) I denne policyen forklarer vi hvordan og hvorfor vi samler inn personlig informasjon om enkeltpersoner, hvordan vi bruker slik informasjon innen STELLAR, og hvilke kontroller enkeltpersoner har over vår innsamling og bruk av informasjon om dem.
(b) Denne policyen er relevant for enkeltpersoner som er nåværende og tidligere kunder, samt andre enkeltpersoner som vi har kontakt med i forbindelse med varene og tjenestene vi tilbyr eller informasjon vi samler inn fra kunder og andre personer.
1.4 Vår forpliktelse
STELLAR er forpliktet til å overholde lover som omhandler hvordan virksomheter kan samle inn, oppbevare og bruke personlig informasjon om enkeltpersoner, samt til å beskytte og ivareta privatlivet til enkeltpersoner når de har kontakt med oss, inkludert loven og APP-ene hvis aktuelt.
2 INNSAMLING AV INFORMASJON
2.1 Type informasjon som samles inn
(a) Noe informasjon som gis til oss av klienter, kunder og andre parter kan betraktes som privat eller personlig. Uten slik informasjon ville vi imidlertid ikke vært i stand til å drive vår virksomhet og tilby våre tjenester. Vi vil kun samle inn slik personlig informasjon hvis det er nødvendig for en av våre funksjoner eller aktiviteter.
(b) Typene personlig informasjon som vi kan samle inn og oppbevare om enkeltpersoner kan inkludere:
(i) navn;
(ii) kontaktopplysninger og identifikasjonsinformasjon;
(iii) økonomisk informasjon, inkludert informasjon om transaksjoner og handels historie med oss; og
(iv) informasjon om kreditt historie.
2.2 Situasjoner hvor informasjon samles inn
Personlig informasjon kan bli samlet inn i følgende situasjoner av STELLAR:
(a) hvis en person kontakter oss, kan vi oppbevare en oversikt over den kommunikasjonen eller korrespondansen;
(b) hvis en person sender inn en søknad eller CV eller et annet skjema som kreves for å bli fylt ut av en person for å muliggjøre og/eller legge til rette for tjenester og/eller ansettelse som skal tilbys av oss;
(c) når man søker om og/eller oppretter og/eller får tilgang til en konto hos oss eller bestiller produkter eller tjenester fra oss;
(d) når man gjennomfører visse typer transaksjoner som sjekk- eller kredittkortkjøp eller refusjoner;
(e) når en person sender inn sine kontaktopplysninger for å bli inkludert på våre postlister;
(f) når en bestilling legges inn hos oss for å kjøpe varer, kan vi kreve at personer gir oss kontaktinformasjon inkludert navn, adresse, telefonnummer eller e-postadresse og økonomisk informasjon (som kredittkortdetaljer) for formålene med å behandle og oppfylle en slik bestilling; og
(g) når CCTV-opptak blir gjort på noen av våre lokaler.
2.3 Måte for innsamling
(a) På eller før tidspunktet for innsamling av personlig informasjon om en enkeltperson, vil vi ta rimelige skritt for å sikre at enkeltpersonen blir gjort oppmerksom på hvem vi er, det faktum at enkeltpersonen har mulighet til å få tilgang til informasjonen som er lagret om dem, formålet med innsamlingen, typen(e) av organisasjoner som vi vanligvis kan avsløre informasjonen samlet om enkeltpersonen til, eventuelle lover som krever innsamling av informasjonen, og de viktigste konsekvensene hvis all eller deler av informasjonen ikke blir samlet inn.
(b) Vi samler vanligvis inn personlig informasjon om enkeltpersoner direkte fra enkeltpersonen. Imidlertid kan det noen ganger være nødvendig for oss å samle inn personlig informasjon om enkeltpersoner fra tredjeparter for formålene beskrevet nedenfor i denne policyen.De omstendighetene der vi kan ha behov for å gjøre dette inkluderer for eksempel når vi trenger informasjon fra en tredjepart for å hjelpe oss med å behandle en søknad eller en bestilling (for eksempel for å verifisere informasjon en person har gitt eller for å vurdere personens omstendigheter) eller for å hjelpe oss med å lokalisere eller kommunisere med personen.
2.4 Hvordan informasjon kan oppbevares
(a) STELLAR kan oppbevare personlig informasjon om en person i fysisk form eller i elektronisk form på våre systemer eller systemene til våre IT-tjenesteleverandører.
(b) Den personlige informasjonen vi har om enkeltpersoner er beskyttet av fysiske, elektroniske og prosedyremessige sikkerhetstiltak, og vi krever også at våre tjenesteleverandører som oppbevarer og behandler slik informasjon på våre vegne følger passende standarder for sikkerhet og konfidensialitet. All personlig informasjon vi samler inn fra en person eller om en person oppbevares sikkert og lagres på sikre servere i kontrollerte fasiliteter.
(c) STELLAR trener sine ansatte og andre som jobber for oss i hvordan man håndterer personlig informasjon på en passende måte, og vi begrenser tilgangen til det som er nødvendig for spesifikke arbeidsoppgaver.
2.5 Oppbevaringsperiode for informasjon
(a) STELLAR kan oppbevare personlig informasjon som er samlet inn eller gitt til oss, inkludert:
(i) telefonopptak av samtaler til våre hjelpelinjer og kontaktnumre;
(ii) CCTV sikkerhetsopptak fra våre forretningslokaler; og
(iii) klientfiler som inkluderer enkeltpersoners personlig informasjon, kontaktinformasjon, økonomisk og transaksjonsinformasjon;
for å gjøre det mulig for oss å verifisere transaksjoner og kundedetaljer og for å oppbevare tilstrekkelige opptegnelser for juridiske og regnskapsmessige formål.
(b) STELLAR vil oppbevare personlig informasjon samlet inn i slike minimums- eller maksimumsperioder som det er påkrevd av loven, avhengig av typen informasjon som er samlet inn.Men for eventuelle minimums- eller maksimumsperioder for oppbevaring som kreves av loven, vil vi trygt destruere personlig informasjon når den ikke lenger er nødvendig.
3 BRUK OG OFFENTLIGGJØRING AV PERSONLIG INFORMASJON
3.1 Formål med innsamling
(a) STELLAR kan, som tillatt av loven, bruke eller offentliggjøre personlig informasjon som holdes om en enkeltperson, som tillatt av loven og for de forretningsformålene den er samlet inn for (e.g. levering av våre tjenester, inkludert administrasjon av våre tjenester, varsler om endringer i våre tjenester, oppbevaring av poster etter avslutning av våre tjenester og teknisk vedlikehold), det vil si for å drive våre forretningsaktiviteter og tilby tjenester til våre kunder.
(b) Vi kan også bruke slik informasjon om enkeltpersoner for et formål relatert til det primære formålet med innsamlingen og der den enkelte rimelig ville forvente at vi ville bruke informasjonen på en slik måte.Denne informasjonen blir kun delt med personer utenfor vår virksomhet under de omstendighetene som er angitt i denne policyen, eller som ellers blir varslet på tidspunktet for innsamling av informasjonen.
(c) STELLARs forretningsformål for hvilke personopplysninger samles inn, brukes og avsløres kan inkludere:
(i) behandling av en søknad eller produktbestilling eller tjenesteforespørsel (inkludert verifisering av en persons identitet for disse formålene);
(ii) forvaltning av våre produkter og tjenester eller andre relasjoner og avtaler, inkludert behandling av kvitteringer, betalinger og fakturaer;
(iii) vurdering og overvåking av kredittverdighet;
(iv) oppdage og forhindre svindel og andre risikoer for oss og våre kunder;
(v) svare på henvendelser om søknader, kontoer eller andre produkter, tjenester eller avtaler;
(vi) forstå våre kunders behov og utvikle og tilby produkter og tjenester for å møte disse behovene;
(vii) forske på og utvikle våre produkter og tjenester og vedlikeholde og utvikle våre systemer og infrastruktur (inkludert gjennomføring av testing);
(viii) sikre helse og sikkerhet på arbeidsplassen og produktiviteten til ansatte på våre arbeidslokaler;
(ix) håndtere klager;
(x) oppfylle juridiske og regulatoriske krav, for eksempel kan ulike australske lover uttrykkelig kreve at vi samler inn/og eller avslører personopplysninger om enkeltpersoner, eller vi kan måtte gjøre det for å kunne overholde andre forpliktelser under disse lovene; og
(xi) håndheve våre rettigheter, inkludert gjennomføring av inkassovirksomhet og rettslige skritt.
3.2 Ytterligere opplysningssituasjoner
I tillegg til det ovennevnte, har vi tillatelse til å bruke eller avsløre personlig informasjon som holdes om enkeltpersoner:
(a) der den enkelte har samtykket til bruken eller avsløringen;
(b) der vi med rimelighet tror at bruken eller avsløringen er nødvendig for å redusere eller forhindre en alvorlig, umiddelbar trussel mot noens helse eller sikkerhet eller offentlig helse eller sikkerhet;
(c) der vi med rimelighet mistenker at ulovlig aktivitet har blitt, blir, eller kan bli utført, og bruken eller avsløringen er en nødvendig del av vår etterforskning eller i rapporteringen av saken til de relevante myndighetene;
(d) der slik bruk eller avsløring er påkrevd under eller autorisert av lov (for eksempel for å overholde en stevning, en arrestordre eller annen ordre fra en domstol eller rettslig prosess);
(e) der vi med rimelighet tror at bruken eller avsløringen er nødvendig for forebygging, etterforskning, påtale og straff av forbrytelser eller feilhandlinger, eller forberedelse til, og gjennomføring av, saker for enhver domstol eller tribunal eller gjennomføring av dommer fra en domstol eller tribunal av eller på vegne av et håndhevelsesorgan; og
(f) der en kunde (som er den enkelte eller relatert til den enkelte) har bedt om en tjeneste som skal leveres av oss, og vi er forpliktet til å avsløre informasjonen til en tredjepart for å legge til rette for levering av tjenesten.I de fleste, om ikke alle tilfeller, vil enhver slik avsløring være med samtykke fra den enkelte.
3.3 Tredjeparter som informasjon kan avsløres for
Tredjeparter som vi kan avsløre personlig informasjon om enkeltpersoner i samsvar med våre forretningsformål som angitt ovenfor, kan inkludere:
(a) våre juridiske rådgivere;
(b) våre IT-tjenesteleverandører;
(c) reguleringsorganer i Australia;
(d) våre finansielle rådgivere;
(e) deltakere i finansielle og betalingssystemer, som banker, kredittgivere og kredittkortforeninger;
(f) garantister og sikkerhetsleverandører knyttet til enkeltpersoner;
(g) inkassobyråer;
(h) leverandører av skybasert informasjonslagring; og
(i) andre handelsleverandører;
3.4 Bruk av personlig informasjon av tredjepar
STELLAR, forutsatt at vi har overholdt våre forpliktelser i henhold til denne policyen, gir ingen garanti i forhold til, og vil ikke være ansvarlig for, misbruk eller tap av personlig informasjon av tredjepar som vi har fått tillatelse til å gi personlig informasjon til i henhold til denne policyen.
4 DIREKTE MARKEDSFØRING
4.1 Vi kan utføre direkte markedsføring
Som en del av STELLARs funksjoner og forretningsaktiviteter, og for å promotere tjenestene vi kan tilby våre kunder, kan vi ha tillatelse til å bruke personlig informasjon om enkeltpersoner som enkeltpersoner har gitt oss for formålene med direkte markedsføring. Direkte markedsføring inkluderer, men er ikke begrenset til, å sende informasjon til og/eller kontakte enkeltpersoner i forbindelse med kampanjer relatert til oss.
4.2 Valg bort fra direkte markedsføring
(a) Alle mottakere, inkludert enkeltpersoner, kan velge å ikke motta direkte markedsføringskommunikasjon ved å sende en e-post til vår personvernansvarlig, på e-postadressen som er vist i seksjonen 'Kontakt oss' i denne policyen.
(b) I enhver direkte markedsføringskommunikasjon minner vi mottakerne om deres rett til å velge bort direkte markedsføringskommunikasjon.
4.3 Markedsføring fra tredjepart
STELLAR deltar ikke i praksisen med å selge kundeinformasjon for markedsføringsformål, men garanterer ikke at tredjepartene som mottar personlig informasjon om sine kunder ikke vil utføre markedsføringsaktiviteter med den informasjonen. Hvis du opplever trakassering eller spam fra en tredjepart som vi har samarbeidet med, vennligst gi oss beskjed, og vi vil gjøre vårt beste for å ta de tiltakene som er rimelig mulige for oss å ta.
5 ANONYMITET OG PSEVDONYMITET
Individer vil generelt ha muligheten til å forholde seg til oss anonymt. Dette gjelder imidlertid bare der det ikke er upraktisk for oss å forholde oss til individer som handler anonymt eller under et pseudonym. For eksempel kan individer som gjør generelle henvendelser til STELLAR gjøre dette anonymt eller under et pseudonym. Imidlertid, hvis handelen med oss er for at vi skal levere varer og tjenester og/eller inngå kontraktsforhold (som en kommersiell kredittkonto) med en kunde som er individet eller er assosiert med individet, så er det upraktisk for slike individer å forholde seg til oss på en anonym basis eller under et pseudonym.
6 NETTSTED OG LENKER
6.1 Våre nettsteder
STELLAR annonserer og driver virksomhet gjennom en rekke nettsteder som gjelder vår virksomhet, inkludert:
https://www.stellarhair.com, https://www.stellarhair.com.au, https://www.stellarhair.co.nz og andre nettsteder som inneholder en lenke til denne policyen.
6.2 Vilkår og betingelser for nettsteder
(a) Hver av våre nettsteder samler inn personlig informasjon i henhold til denne policyen, med mindre annet er angitt på nettstedet.
(b) Et nettsted kan vise ytterligere vilkår og betingelser for tilgang og bruk av nettstedet som gjelder i tillegg til denne policyen.
6.3 Informasjonskapsler
(a) STELLAR samler inn informasjon fra sine nettsteder ved hjelp av IP-filer eller "informasjonskapsler".Når en bruker besøker nettstedene våre for å lese, bla gjennom eller laste ned informasjon, vil systemet vårt registrere/logge brukerens IP-adresse (adressen som identifiserer brukerens datamaskin på internett og som automatisk gjenkjennes av vår webserver), dato og klokkeslett for besøket på nettstedet vårt, sidene som ble sett og eventuell informasjon som ble lastet ned.
(b) Informasjon om informasjonskapsler som samles inn, vil kun bli brukt til formålet med nettstedanalyse og for å hjelpe oss med å tilby forbedrede nettjenester. Vi kan automatisk samle inn ikke-personlig informasjon om brukere, for eksempel typen nettlesere som brukes eller nettstedet som brukeren lenket til våre nettsteder fra. Individuelle personer kan ikke identifiseres fra denne informasjonen, og den brukes kun for å hjelpe oss med å tilby en effektiv tjeneste på nettstedene våre.
(c) Du kan stoppe nettleseren din fra å motta eller akseptere informasjonskapsler når som helst, men bruken av informasjonskapsler er nødvendig for at visse funksjoner på nettstedene våre skal fungere skikkelig, og derfor kan vi ikke garantere at du vil kunne få tilgang til og nyte alle funksjoner på nettstedet vårt.
6.4 Lenker til tredjepart
Nettstedene våre kan inneholde lenker til andre nettsteder, og disse tredjepartsnettstedene kan samle inn personlig informasjon om enkeltpersoner. Vi er ikke ansvarlige for personvernpraksisene til andre virksomheter eller innholdet på nettsteder som er lenket til nettstedene våre. Vi oppfordrer brukere til å være oppmerksomme når de forlater nettstedet vårt og til å lese personvernerklæringene til hvert enkelt nettsted de besøker.
7 SIKKERHET OG LAGRING AV INFORMASJON
7.1 Vår forpliktelse
STELLAR legger stor vekt på sikkerheten til all informasjon knyttet til våre kunder og andre som har kontakt med oss.Vi har sikkerhetstiltak på plass for å rimelig beskytte mot tap, misbruk, uautorisert tilgang og endring av personlig informasjon og andre data under vår kontroll.
7.2 Sikkerhet og lagringsmetoder
(a) All personlig informasjon og andre data som holdes, oppbevares sikkert, og de som holdes elektronisk, lagres på sikre servere i kontrollerte fasiliteter.
(b) Informasjon lagret i våre datasystemer eller av våre agenter som tilbyr elektroniske lagringsfasiliteter, kan kun nås av de som er betrodd myndighet og passord for datanettverk.
(c) vi konsulterer med IT-tjenesteleverandører for å implementere rimelige nivåer av brannmur, malware-detektering og datasikkerhetsprosedyrer.
7.3 Elektroniske overføringer
Ingen datatransmisjon over internett kan garanteres å være helt sikker.Som et resultat, mens vi streber etter å beskytte brukernes personlige informasjon, kan vi ikke sikre eller garantere sikkerheten til informasjon som overføres til eller fra våre nettprodukter eller tjenester, og brukerne gjør dette på egen risiko. Når vi mottar en overføring, gjør vi vårt beste for å sikre sikkerheten til en slik overføring på våre systemer.
7.4 Bankinformasjon og betalingsforespørsel
(a) Vi vil aldri sende deg en e-post eller ringe deg for å be om kredittkort- eller bankkontodetaljer, unntatt i forbindelse med et kjøp du gjør via e-post eller telefon.
(b) I alle tilfeller anbefaler vi at hvis du mottar en kommunikasjon som påstås å være fra oss og ber om betalings- eller bankinformasjon, anbefaler vi at du kontakter oss separat via våre offentlig tilgjengelige telefonkontaktdetaljer for å verifisere ektheten av forespørselen.
7.5 Datainnbrudd og respons
STELLAR har utviklet en plan for respons på datainnbrudd som sikrer overholdelse av de obligatoriske varslingskravene i del IIIC av loven.
8 OVERFØRING AV INFORMASJON TIL UTLANDET
8.1 Bruk av skytjenester
STELLAR kan benytte lokale og utenlandske skytjenester for formålet med å lagre informasjon. Din kredittinformasjon kan bli delt med vår skytjenesteleverandør for dette formålet. Selv om våre skytjenesteleverandører er lokalisert i Australia, kan landlokasjonen til våre skytjenesteleverandører periodisk endres.
8.2 Andre avsløringer
Med unntak av det som er angitt ovenfor, eller i forbindelse med bruken av skytjenester, er det lite sannsynlig at vi vil avsløre personlig informasjon om en enkeltperson til utenlandske mottakere.Personopplysninger vil kun bli utlevert av oss til utenlandske mottakere i samsvar med australsk personvernlovgivning, for eksempel hvis utleveringen er påkrevd av australsk lov.
9 TILGANG TIL OG KORREKSJON AV PERSONOPPLYSNINGER
9.1 Vår forpliktelse
STELLAR er forpliktet til og tar alle rimelige skritt for å opprettholde nøyaktige, tidsriktige, relevante, fullstendige og passende opplysninger om våre kunder, klienter og nettbrukere.
9.2 Tilgang til informasjon
(a) Enhver enkeltperson kan be om tilgang til personopplysninger om dem som holdes av STELLAR. En slik forespørsel om tilgang til personopplysninger skal rettes til vår personvernansvarlig, hvis detaljer er angitt nedenfor.
(b) Vi vil svare på alle forespørsel om tilgang eller korreksjon innen rimelig tid etter mottak av forespørselen, men senest 30 dager etter at forespørselen er mottatt.
(c) Vennligst merk at vi krever at, som en del av enhver forespørsel fra en enkeltperson om tilgang til personlig informasjon, må enkeltpersonen verifisere sin identitet slik at vi kan være sikre på at forespørselen om tilgang blir gjort av den aktuelle personen.
(d) Vennligst merk at vi ikke er forpliktet til å gi en enkeltperson tilgang til personlig informasjon under omstendigheter der:
(i) vi med rimelighet tror at det å gi tilgang vil utgjøre en alvorlig trussel mot liv, helse eller sikkerhet for noen enkeltpersoner, eller mot folkehelse eller offentlig sikkerhet; eller
(ii) det å gi tilgang ville ha en urimelig innvirkning på privatlivet til andre enkeltpersoner; eller
(iii) forespørselen om tilgang er frivoløs eller plagsom; eller
(iv) informasjonen gjelder eksisterende eller forventede rettslige prosesser mellom oss og enkeltpersonen, og ikke ville vært tilgjengelig gjennom prosessen med oppdagelse i disse prosessene; eller
(v) det å gi tilgang ville avsløre intensjonene til STELLAR i forhold til forhandlinger med enkeltpersonen på en måte som ville skade disse forhandlingene; eller
(vi) det å gi tilgang ville være ulovlig; eller
(vii) å nekte tilgang er påkrevd eller autorisert av eller under australsk lov eller en domstol/tribunal ordre; eller
(viii) begge de følgende gjelder:
(A) vi har grunn til å mistenke at ulovlig aktivitet, eller alvorlig feilaktig oppførsel, som relaterer seg til våre funksjoner eller aktiviteter, har blitt, blir eller kan bli engasjert i;
(B) det å gi tilgang ville sannsynligvis skade iverksettelsen av passende tiltak i forhold til saken; eller
(ix) det å gi tilgang ville sannsynligvis skade en eller flere håndhevelsesrelaterte aktiviteter utført av, eller på vegne av, et håndhevelsesorgan; eller
(x) det å gi tilgang ville avsløre evalueringsinformasjon generert innen STELLAR i forbindelse med en kommersielt sensitiv beslutningsprosess.
(e) Hvis vi nekter å gi en person tilgang til deres personopplysninger eller å korrigere de personopplysningene vi har om dem, vil vi gi grunner for slik avvisning. Slike grunner vil angi grunnene for avvisningen, mekanismene som er tilgjengelige for å klage på avvisningen og eventuelle andre forhold som kreves av loven.
9.3 Korrigering av informasjon
(a) Unøyaktig informasjon vil bli korrigert ved mottak av råd om dette. For å sikre konfidensialitet vil detaljer om en persons personopplysninger kun bli videreformidlet til personen hvis vi er tilfredse med at informasjonen gjelder personen.
(b) Fra tid til annen, og med hensyn til formålet med innsamlingen og bruken av personopplysninger om enkeltpersoner, kan vi kontakte enkeltpersoner for å søke bekreftelse på at personopplysningene som er gitt til oss av enkeltpersonen er nøyaktige, oppdaterte og fullstendige.
10 KLAGER
10.1 Innlevering av klage
Dersom en person har en klage angående denne policyen eller vår innsamling, bruk eller sikker avhending eller destruksjon av personlig informasjon om personen, bør enhver klage først rettes til vår personvernsansvarlig på kontaktinformasjonen som er angitt i seksjonen 'Kontakt oss' i denne policyen.
10.2 Undersøkelses- og løsningsprosedyrer
(a) Ved mottak av en klage vil vi, innen 7 dager, gi klageren skriftlig varsel om at vi har mottatt klagen og beskrive prosessen for hvordan vi vil håndtere den.
(b) Med mindre en lengre tidsramme er avtalt av klageren, vil vi undersøke klagen og ta en beslutning innen 30 dager etter mottak av klagen og kommunisere beslutningen til klageren.
(c) Vi har som mål å løse alle klager innen 30 dager etter mottak.Hvis vi ikke kan løse en klage innen 30 dager, vil vi informere klageren om årsakene og spesifisere en dato når vi forventer at en beslutning eller løsning vil bli gjort, og søke klagerens enighet om å forlenge 30-dagersperioden – hvis klageren ikke er enig, kan vi kanskje ikke løse klagen.
(d) Det kan være nødvendig (og det kan være påkrevd av loven) for å håndtere en klage, å konsultere en tredjepart. Videre, hvis vi, mens en klage forblir uløst, avslører informasjon som er gjenstand for klagen til en tredjepart, kan vi være pålagt å informere tredjeparten om klagen.
(e) Hvis vi finner at en klage er berettiget, vil vi løse den og gjøre det som er nødvendig for å rette opp i ethvert brudd.
(f) Hvis en klager ikke er fornøyd med utfallet av vår interne klageprosedyrer angående våre personvernpraksiser, kan klageren henvise sin klage til Office of the Australian Information Commissioner (“OAIC”). Nettstedet for OAIC er: www.oaic.gov.au.
10.3 Klagehåndteringspolicy
STELLAR har en bredere Klagehåndteringspolicy som kan sees på: [URL til website privacy policy landing page].
11 ENDRINGER I POLICY
Hvis vi bestemmer oss for, eller er pålagt å endre denne Policy, vil vi informere deg om eventuelle slike endringer på våre nettsteder og legge ut endringer på vår nettside for personvernpolicy slik at brukere alltid kan være klar over hvilken informasjon som samles inn av oss, hvordan den brukes, og måten informasjon kan bli avslørt på. Som et resultat, vennligst referer tilbake til denne Policyen regelmessig for å gjennomgå eventuelle endringer.
12 KONTAKTE OSS
12.1 Kontakte oss
For bekymringer, klager eller ytterligere informasjon angående denne
Policy og våre retningslinjer og prosedyrer angående personvern og datasikkerhet, vennligst kontakt oss på følgende adresse:
Personvernansvarlig – STELLAR GROUP CO
Adresse for post: PO BOX 327, Labrador, Australia
Telefon: +61 1300 652 751
E-post: hello@stellarhair.com.au
Vi vil svare på din henvendelse så snart som mulig.
12.2 Kontakte OAIC
Hvis du ikke er fornøyd med vårt svar på din henvendelse og for mer informasjon om personvernlovgivning, vennligst besøk nettsiden til Office of the Australian Information Commissioner på www.oaic.gov.au.